close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Golf: thermostaat

Bouwjaar: 1990

(Golf 1.3i, 1990)Hoe weet ik zeker (zonder de boel los te halen) of mijn thermostaat ok is? Kachel wordt warm zat....

Geplaatst door

phollegien (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

hey
word de onderste radiateur slang warm?
ja dan is ie goed
nee dan is het de termhostaat

maurice7553 0
badge

19 jaar

Wordt heet. Weet jij hoe het ook alweer zit? Als de thermostaat dicht blijft gaat ie niet via de radiateur toch? En als ie open blijft alleen maar...

phollegien 0

19 jaar

Als de thermostaat dicht blijft dan stroomt er geen koelvloeistof in de radiateur. Als hij open blijft staan dan stroomt de koelvloeistof konstant door de radiateur. Dus als hij dicht blijft loopt je motor snel heet, als hij open blijft duurt het lang voordat je motor op temperatuur is.

Frank3197 0

19 jaar

als je de motor koud start en de slangen van de kachel en de bovenste rad slang worden tegelijk en even warm staat de thermo
open en is dus defect
dus de kachel slangen moeten eerst heet worden dan pas de radiateur
je kunt ook de motor eerst warm draaien laten (stilstaand)en als ie warm is dan gaan rijden;zakt de temp meter erg is de thermostaat defect
heb je er een probleem mee dan???

dfc 0
badge

19 jaar

Nou, mijn temp.meter bleef altijd een beetje in de linkerhoek hangen. Gisteren heb ik de temp.sensor (zwarte) vervangen... Maar eigenlijk blijft de meter zo staan. Alleen als ik 'em een poos stationair laat draaien komt ie iets verder. Als ik wegrijd dan zakt ie weer in het linker witte blokje. Maar ik blijf het lastig vinden, omdat de kachel redelijk snel warm wordt. Welke slangen bedoel je precies met de kachel- en radslang? Alvast bedankt!

phollegien 0

19 jaar

Als ie dus kapot is, blijft hij dus continu openstaan... Hij verbruikt ook een beste slok nl. Wil het eigenlijk oplossen.

phollegien 0

19 jaar

hallo peter vervang maar gewoon je termostaat dan ben je er van af kost niet zo veel en is ook zelf te doen
su6

maurice7553 0
badge

19 jaar

Dan is dat een mooi klusje voor de volgende zaterdag. Zit de thermostaat bij mijn Golf daar waar ook de blauwe en zwarte sensoren inzitten? B.v.d. Peter.

phollegien 0

19 jaar

Beste Maurice, zou het geen optie zijn om de blauwe temp.sensor ook te vervangen? Dat is nl. zo gebeurt. Dat is misschien ook de reden waarom ie zo veel verbruikt...

phollegien 0

19 jaar

kan welicht geen kwaat maar wat is het gemiddeld verbruik ?

maurice7553 0
badge

19 jaar

1 op 10 is zuinig.. En dat voor een 1.3!!!

phollegien 0

19 jaar

is niet echt veel nee maar worden er soms veel kleine stukjes mee gereden?

maurice7553 0
badge

19 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.