Volkswagen Golf: thermostaat

Bouwjaar: 1990

(Golf 1.3i, 1990)Hoe weet ik zeker (zonder de boel los te halen) of mijn thermostaat ok is? Kachel wordt warm zat....

phollegien

Geplaatst door phollegien (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

12 Reacties

maurice7553 (0) PRO, 19 jaar geleden

hey
word de onderste radiateur slang warm?
ja dan is ie goed
nee dan is het de termhostaat

phollegien (0), 19 jaar geleden

Wordt heet. Weet jij hoe het ook alweer zit? Als de thermostaat dicht blijft gaat ie niet via de radiateur toch? En als ie open blijft alleen maar...

Frank3197 (0), 19 jaar geleden

Als de thermostaat dicht blijft dan stroomt er geen koelvloeistof in de radiateur. Als hij open blijft staan dan stroomt de koelvloeistof konstant door de radiateur. Dus als hij dicht blijft loopt je motor snel heet, als hij open blijft duurt het lang voordat je motor op temperatuur is.

dfc (0) PRO, 19 jaar geleden

als je de motor koud start en de slangen van de kachel en de bovenste rad slang worden tegelijk en even warm staat de thermo
open en is dus defect
dus de kachel slangen moeten eerst heet worden dan pas de radiateur
je kunt ook de motor eerst warm draaien laten (stilstaand)en als ie warm is dan gaan rijden;zakt de temp meter erg is de thermostaat defect
heb je er een probleem mee dan???

phollegien (0), 19 jaar geleden

Nou, mijn temp.meter bleef altijd een beetje in de linkerhoek hangen. Gisteren heb ik de temp.sensor (zwarte) vervangen... Maar eigenlijk blijft de meter zo staan. Alleen als ik 'em een poos stationair laat draaien komt ie iets verder. Als ik wegrijd dan zakt ie weer in het linker witte blokje. Maar ik blijf het lastig vinden, omdat de kachel redelijk snel warm wordt. Welke slangen bedoel je precies met de kachel- en radslang? Alvast bedankt!

phollegien (0), 19 jaar geleden

Als ie dus kapot is, blijft hij dus continu openstaan... Hij verbruikt ook een beste slok nl. Wil het eigenlijk oplossen.

maurice7553 (0) PRO, 19 jaar geleden

hallo peter vervang maar gewoon je termostaat dan ben je er van af kost niet zo veel en is ook zelf te doen
su6

phollegien (0), 19 jaar geleden

Dan is dat een mooi klusje voor de volgende zaterdag. Zit de thermostaat bij mijn Golf daar waar ook de blauwe en zwarte sensoren inzitten? B.v.d. Peter.

phollegien (0), 19 jaar geleden

Beste Maurice, zou het geen optie zijn om de blauwe temp.sensor ook te vervangen? Dat is nl. zo gebeurt. Dat is misschien ook de reden waarom ie zo veel verbruikt...

maurice7553 (0) PRO, 19 jaar geleden

kan welicht geen kwaat maar wat is het gemiddeld verbruik ?

phollegien (0), 19 jaar geleden

1 op 10 is zuinig.. En dat voor een 1.3!!!

maurice7553 (0) PRO, 19 jaar geleden

is niet echt veel nee maar worden er soms veel kleine stukjes mee gereden?

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.