Volkswagen Golf IV: tiek tiek tiek geluid, distributieriem vervang termijn

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.4, 16v

Hallo Allemaal,

1- wat is de beste vervang termijn voor de distributieriem voor deze auto, eigenlijk deze riem is vervangen op 111.500 km?, volgens sommigen moet vervangen op elke 60.000 km

2- Ik hoor van de motor een tiek tiek tiek geluid, ik denk dat van de kleppen komt, die tikkerd permanent en stop niet. wat kan er in de motor zijn?

3- Als de motor met benzine werkt die werkt perfect. maar als dat met lpg is merk je meteen dat de motor niet lekker werkt in vergelijken met benzine. ik heb de bougies vervangen en de kabels zijn ook in orde. als de kabels niet orde waren werkt dat met benzine ook niet lekker. IK weet niet zeker maar er is probleem met de filter of zo iets? Volgens een van me vriend, iedere klep moet het zelfde hoeveelheid van de lpg branden, bij mijn bijvoorbeeld die ene brand meer die andere niet veel. Kan het reden zijn dat motor niet lekker werkt als met de benzine?

Bijvoorbaat Hartelijk dank voor jullie interesse

M.V.G

sami70

Geplaatst door sami70 (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

1 Reactie

ricky (0) PRO, 15 jaar geleden

[quote=sami70]Hallo Allemaal,

1- wat is de beste vervang termijn voor de distributieriem voor deze auto, eigenlijk deze riem is vervangen op 111.500 km?, volgens sommigen moet vervangen op elke 60.000 km

2- Ik hoor van de motor een tiek tiek tiek geluid, ik denk dat van de kleppen komt, die tikkerd permanent en stop niet. wat kan er in de motor zijn?

3- Als de motor met benzine werkt die werkt perfect. maar als dat met lpg is merk je meteen dat de motor niet lekker werkt in vergelijken met benzine. ik heb de bougies vervangen en de kabels zijn ook in orde. als de kabels niet orde waren werkt dat met benzine ook niet lekker. IK weet niet zeker maar er is probleem met de filter of zo iets? Volgens een van me vriend, iedere klep moet het zelfde hoeveelheid van de lpg branden, bij mijn bijvoorbeeld die ene brand meer die andere niet veel. Kan het reden zijn dat motor niet lekker werkt als met de benzine?

Bijvoorbaat Hartelijk dank voor jullie interesse

M.V.G[/quote]
1. Bij dit blok is het altijd maar weer de vraag wanneer (niet of) de riem/spanrol stuk gaat,dus elke 60000 km vind ik persoonlijk niet raar,tussendoor riem controleren.
Zit standaard geen vervangingstermijn op de riem.

2. Als het getik minder wordt naarmate hij warmer wordt,dan zijn dat waarschijnlijk kantelende zuigers,gebruik de zoekfunctie maar eens.....
Getik kan ook klepstoter zijn,zal je aan iemand moeten laten horen.

3. Denk dan probleem in de gasinstallatie,je kan de aute eens laten uitlezen op eventuele storingen.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.