Soms worden lastige motorproblemen, die geen foutcode opleveren, veroorzaakt door het gasklephuis. Nu rijden sommige autos, zoals de VW golf 3, ook nog prima als de stekker uit gasklephuis getrokken is. De elektronica in het gasklephuis doet dan niet meer mee en de motor loopt in de noodstand. Alleen loopt een koude motor niet meer goed stationair.
Mag er geconcludeerd worden, dat als het motorprobleem (met uitgetrokken stekker) zich niet meer voordoet, dat het gasklephuis de oorzaak was?
Geplaatst door avandalen (0) , lid sinds 14 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
3 Reacties
stefan84 (0), 14 jaar geleden
Nou het hoeft niet altijd zo te zijn, door te meten kom je er meestal al snel achter, alleen heeft jou Golfje als ik me niet vergis, geen electronisch gasklephuis maar ene met kabel..
Of bedoel je soms de gaskleppositie sensor ?
Wat is de motorcode ?
avandalen (0), 14 jaar geleden
[quote=stefan84]Nou het hoeft niet altijd zo te zijn, door te meten kom je er meestal al snel achter, alleen heeft jou Golfje als ik me niet vergis, geen electronisch gasklephuis maar ene met kabel..
Of bedoel je soms de gaskleppositie sensor ?
Wat is de motorcode ?[/quote]
De motorcode is 44KW EG2
Het is een gasklephuis met kabel. De uitgangen (gasklep positie) heb ik doorgemeten, ziet er goed uit. Zie ook mijn andere topic.
P. Kelder (0) PRO, 14 jaar geleden
avandalen
Problemen, mededelingen inhoudelijk over het zelfde onderwerp houden we graag onder 1 topic.
Hou het voor jezelf en lezers goed overzichtelijk.
Stel voor dit topic te sluiten en door te posten in dit topic : http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?i...
Gr. paul (Moderator Problemcar)