Volkswagen Polo: Tikken hydraulische klepstoters

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.4 MPI 44 KW (AUD)

Beste lezer,

Ik rij een polo uit 2000 met een 1.4 mpi motor. Hij heeft 140.000 gelopen. De auto rijdt als een zonnetje. Niks mis mee. Toch hoor ik de kleppen tikken/ratelen. Met koude motor is dit het geval. Met warme motor is het minder maar niet weg. Ik lees herhaaldelijk dat het tikken geen probleem is. Klopt dit? De motorolie is 5w40. De voorgeschreven specificatie voor deze motoren.

Ook hoor ik een soort piepend geluid uit de richting van één van de raakpunten van de v-snaar. De distributieriem en spanrollen zijn vervangen dus die kunnen het niet zijn. De snaar slipt niet. Het geluid neemt ook af na een stuk gereden te hebben. Iemand enig idee wat dit kan zijn?

Bedankt alvast!

Met groeten,

Ron.

Blaag

Geplaatst door Blaag (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Polo? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Ron

Heb je de olie al eens ververst ? Het getik kan inderdaad van je klepstoters afkomen.

Het gepiep is hier moeilijk te horen,kan alsnog je multieriem o.i.d zijn..

Gr Stefan

Blaag (0), 14 jaar geleden

Hallo Stefan,

dank voor je bericht. De olie is tijdens de servicebeurt onlangs nog vervangen als ik het goed heb. Ik zal het voor de zekerheid nakijken. Kan dit veel verschil maken?

Met groeten,

Ron.

P. Kelder (0) PRO, 14 jaar geleden

Het zgn tikken komt niet van de klepstoters, al lijkt dit inderdaad zo.

Het zgn tikken is een kantelende zuiger(s) een bekend fenomeen bij dit type (1.4) motor.
Hij kan er heel oud mee worden, alhoewel het geen gehoor is.
Wil je dit probleem echt oplossen draait dit uit op een nieuw / revisie onderblok........

Gr. paul

Blaag (0), 14 jaar geleden

Ok zou niet als eerste aan denken omdat het zo regelmatig klinkt, ritmisch zeg maar. Bovendien verbruikt hij geen olie. Maargoed beiden zijn een mogelijkheid dus..

P. Kelder (0) PRO, 14 jaar geleden

[quote=Blaag]Bovendien verbruikt hij geen olie. Maargoed beiden zijn een mogelijkheid dus..[/quote]
Geloof me! Het zijn absoluut niet de klepstoters, vervangen heeft geen enkele zin, is weggegooit geld.

Gr. paul

ricky (0) PRO, 14 jaar geleden

[quote=paulkelder][quote=Blaag]Bovendien verbruikt hij geen olie. Maargoed beiden zijn een mogelijkheid dus..[/quote]
Geloof me! Het zijn absoluut niet de klepstoters, vervangen heeft geen enkele zin, is weggegooit geld.

Gr. paul[/quote]
Helemaal waar,gebruik de zoekfunctie maar eens,dan kom je er meer tegen.

Blaag (0), 14 jaar geleden

Ik had niet verwacht dat VW zo'n discutabele motor op de wereld zou zetten. Mijn ouwe polo 1 900cc en golf 3 1800cc en leasepolo's 6N 1.4 en 9N1 1.8 diesel en lupo 1.0 hebben nooit motorisch problemen gegeven. Jah de golf tikte ook wat maar dat ding had 225.000 gereden en nog geen enkel probleem verder.

Maargoed eerlijk is eerlijk deze polo rijd ook als een zonnetje verder en verbuikt niet extra dus ik laat het hier dan maar bij.

Bedankt voor de reacties!

Met hartelijke groeten,

Ron.

ricky (0) PRO, 14 jaar geleden

[quote=Blaag]Ik had niet verwacht dat VW zo'n discutabele motor op de wereld zou zetten. Mijn ouwe polo 1 900cc en golf 3 1800cc en leasepolo's 6N 1.4 en 9N1 1.8 diesel en lupo 1.0 hebben nooit motorisch problemen gegeven. Jah de golf tikte ook wat maar dat ding had 225.000 gereden en nog geen enkel probleem verder.

Maargoed eerlijk is eerlijk deze polo rijd ook als een zonnetje verder en verbuikt niet extra dus ik laat het hier dan maar bij.

Bedankt voor de reacties!

Met hartelijke groeten,

Ron.[/quote]
En dit speelt al vanaf 1998 en heb het laatst nog gehad in een Polo fun van 2005.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.