Volkswagen Golf: toerenteller klappert en motor slaat dan af

Bouwjaar: 1994

Een klant heeft een v.w golf met monopoint injectie het probleem is dat de toerenteller begint te klapperen en de motor dan uitvalt.
Motor start dan niet direct maar even later(30 seconden weer wel)
De bobine is al vervangen net zo als het contact blok van het contact slot.
Wie weet de oplossing
Bij voorbaad dank Michel.

michel7756

Geplaatst door michel7756 (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

13 Reacties

gert nijhuis (0) PRO, 19 jaar geleden

waarschijnlijk teveel speling op de rotor as. rpm meter haalt daar namelijk ook het signaal van weg

michel7756 (0), 19 jaar geleden

Het probleem doet zich niet gelijk voor eerst pas na stuk rijden
en de ene keer wel en dan weer niet

arjankempeneers (0) PRO, 19 jaar geleden

Kijk eens naar de draadbundel die vanaf de verdeler naar het schutbord loopt. Deze zit met een trekbandje aan een slang vast. Hier willen ze wel eens beschadigen.

michel7756 (0), 19 jaar geleden

Vandaag deed de storing zich bij mij ook voor motor heeft de nijging om af te slaan als je gaspedaal ingetrapt blijft houden trek je hem er door heen je hoort hem wel knallen en ploffen in de uitlaat en de toerenteller kappert enorm op en neer.
veder informatie van de klant dat het gekomen na het vervangen van de katalysator maar ik begrijp het verband niet hellemaal met de klachten.

gert nijhuis (0) PRO, 19 jaar geleden

zo toch eens een andere ontsteking proberen, heb dit probleem vaker gehad!

Hans3991 (0), 19 jaar geleden

Inmiddels heeft de klant deze site ook gevonden. Waarvan akte. Michel heeft ongelofelijk zijn best gedaan om een oplossing te vinden. Inmiddels is de ontsteking vervangen, maar vanavond (7 februari), nadat wij de auto bij de garage hadden opgehaald hield-ie er weer mee op. Even. We worden hier een beetje droevig van. Is er nog iemand in het profpanel met een idee. Kan het te maken hebben met de lambdasonde? Of moeten we het toch zoeken in een draadbreuk, kortsluiting of teveel spanning op de boordcomputer. Zou een hernieuwde inspanning van het panel op prijs stellen. Michel ook, denk ik, maar die is even aan het genieten van een verdiende vakantie. Gert, heb jij bijvoorbeeld nog suggesties? Arjan, die draadbundel, hoe concreet is dat? Het probleem is ontstaan na vervanging van de uitlaat bij Kwikfit. Voor wie daar een mening over heeft: alleen als het helpt om het probleem op te lossen.

De auto is van mijn vrouw en die werkt in de gezondheidszorg. Dat betekent dat ze 's morgens vroeg om 6.00 uur de deur uit moet. En daar heeft ze een betrouwbaar vervoermiddel voor nodig. Dat heeft ze nu niet. Wie helpt?!

Siem Bijman (140) PRO, 19 jaar geleden

Verband met het vervangen van de katalysator is natuurlijk de lambda sonde.Deze toch maar eens goed checken.Wellicht een slechte massa.Dit is niet denkbeeldig!!Meten !!

Hans3991 (0), 19 jaar geleden

Nog geen verdere reparaties uitgevoerd. Wellicht dat aanvullende info helpt om de oorzaak te vinden. Vanochtend had de auto 50 meter gereden toen heel even verlies aan vermogen optrad. Geen klapperende toerentellers of andere verschijnselen. Daarna doorgereden. Vanmiddag gewoon gestart, maar dit keer al na 30 meter volledig verlies aan vermogen. De motor bleef pruttelen en sputteren, maar de auto kon niet meer rijden. Alsof de ontsteking helemaal van tijd was. Binnenkort maar weer naar de garage. Zucht....

albert177 (55) PRO, 19 jaar geleden

haal de zwarte beschermkap eens van de verdelerkap af, en controleer eens als er geen scheuren in de buitenkant van de verdelerkap zitten, en dus zo je ontstekingsvonk via de beschermkap weglekt.
veel succes ermee.

Hans3991 (0), 19 jaar geleden

Bedamkt voor je reactie, Albert. Probleem is alleen dat de ontsteking al volledig vernieuwd is. Dus: verdeelkap, rotor, rotorhuis en bobine. Het lijkt er op dat de electronica iedere keer in de war raakt. Computer uitlezen geeft ook telkens aan dat er een probleem is met de ontsteking. Maar wat te doen als daar op gerepareerd is. Het wordt zo langzamerhand een mysterie voor ons. Vanavond hoorden we dat bij een kennis het volledige electrisch circuit is vervangen. En dat was een nieuwe Polo. Zou dit een onvermoede handicap van Volkswagen kunnen zijn? Kan het me bijna niet voorstellen. Jullie suggesties blijven belangrijk en vooral welkom.

mark7275 (0), 19 jaar geleden

volgens mij heb je de onsteking zelf nog niet gehad,?
dus waar de verdelerkap op zit.
daar zit de pulsgever voor de bobine in (ipv contactpunten)
of is dat het rotorhuis wat jij bedoelt?
ik neem aan dat er nieuwe en goede bougies in zitten en kabels?
toch klinkt het ook alsof de lambda niet goed werkt

theo11333 (0), 19 jaar geleden

is de laadspanning niet erg hoog meet de dynamo eens door als de regeleenheid te veel spanning krijgt of te weinig kan hij wel eens erg raar doen heb dat vaker meegemaakt (wel ander merk)

paulsoetens (0), 19 jaar geleden

kijk eens achter olie filter draad breuk naar krukassensor sensor zit naast oliefiter achtermotorsteun

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.