Golf 3 1.6 cl AEA bj 1995
Ik heb een probleem als ik m'n auto start en hij is koud dan loopt de toerental gelijk naar 2000 r/min, naar mate de motor warm wordt loopt de motor netjes 900 r/min.
Maar als ik iedere keer moet stilstaan zoals bij de stoplicht dan zakt de toerental naar 700 r/min en begint de olielampje te knipperen en langzaam wordt de toerental weer 900 r/min.
En liep soms stottert/pruttelde bij stationair.
Olie is op niveau
Temp sensor vervangen liept er weer wat beter op maar kwam weer terug met het probleem, maar stottert/pruttelde minder of bijna niet meer.
Ben er achter gekomen dat de gasklepstand-regelaar soms vreemd doet zoals rijden op de weg dat er soms wat automatisch extra gas gegeven word.
Herkend iemand dit probleem enof opgelost hoop op een goed advies.
Alvast bedankt
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
hey nils dit is waarschijnelijk je gasklepligter deze regelt je toerental en hierin zit gelijk je nullastschakelaar ik denk dat hier het probleem in zit laat hem maar even uitlezen en de meetwaarde blokken laten naar kijken
su6 maurice
Hoe duur is een gaskleplichter en waar kan ik het een beetje voordelig krijgen.
Wil geen 2e handse onderdelen.
19 jaar
De dealer zegt ook dan 9 van de 10 keer de gaskleplichter is.
Bij ons reken ze voor het uitlezen bijna 100 euro per uur en dan is het nog maar de vraag of ze het dan gevonden hebben, niet alles is met de computer uit te lezen.
19 jaar
hey nils het uitlezen duurt maar een paar minuten
maar als er geen storingen zijn opgeslagen word het wat moelijker
dan zal er gemeten moeten worden dit kan aardig wat kosten
wat een gaskleplicht kost weet ik zo niet maar zijn ook vast op de sloop te krijgen en scheelt dan een hoop geld
suc6 maurice
Probleem achter het stotteren/en in inhouden heb ik gevonden.
Rotor ingevreten en verdeler ook wat.
Beide vervangen
Hiermee start hij beter(sneller) en reageert sneller op het gas pendaal.
19 jaar
Heb eindelijk het probleem gevonden.
Eerste keer had ik de tempwatersensor vervangen en kreeg van de dealer eentje met een blauw randje ze zeiden dat dit een nieuwere type sensor was, en enig tijd later vond ik in het boek van olyslager dat er niet gewisseld mocht met andere kleuren dus heb ik de een nieuwe gele in gezet en het was weg de hoge toerental.
Maar na Apk was de co2 te hoog in plaats van 0.5 en lambda 1.03 werd er gemeten 9,50 co2 en lambda 0.78 en heb dus een lambda ge plaatst en kreeg het maar voorde helft weg 4,60 co2.
Na enige onderzoeken van onderdelen(elektrisch) bleek dat de inlaatspruitstuk-verwarming aan bleef terwel de motor op temperatuur is.
Kortom de lucht dat aan gezogen werdt, werdt zo warm dat de lucht geen volume meer had om de cilinders te vullen je kon de hand voor de aanzuig buis houden en bleef lopen en 25 sec sloeg de motor af.
Ik heb de verwarmings-draad eraf gehaald en de co2 werdt 0.35.
Dus dat is mooi voor elkaar.
Maar nu heb ik een nieuwe probleem door wie wat waar wordt de warming geregeld.
Ik maak er een nieuwe forum van de verwarming om beter duidelijkheid te krijgen.
19 jaar
De inlaatspruitstuk-verwarming werkt goed is getest en wordt op de juiste momenten in en uitgeschakeld.
Na 3 dagen had ik weer het probleem dat ie weer hoog in de toeren liep en begon weer wat te stotteren.
Na enige tijd lopen zoeken en kon niks toen kreeg ik wat info van m'n collega.
Een powerfilter kan soms wat problemen geven bij koude weers omstandigheden.
Dus heb ik m'n oude luchtfilter geplaats en de computer gereset.
Ik rij er al een paar dagen en hij loopt weer als de beste.
19 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar