Ik heb een Golf 3 1.8 GL uit 1994. Deze motor heeft in het verleden op gas gelopen. De bedrading is verder helemaal in de war en daardoor is het toerentalregeling niet meer constant. Bij koude start te laag en bij warme motor te hoog.
Zelf zit ik te denken aan een vervanging van de motor in zijn geheel. Momenteel heb ik een carborateurmotor. Maar kan deze ook vervangen worden door een injectie motor van een later bouwjaar?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ga eens is langs de dealer om de golf volledig uit te laten lezen.
Kost iets van 30/40 euro.
Vaak komen ze er wel uit.
Als ze er niet uit komen en niemand weet het verder dan kan je een andere motor inzetten + kabelboom + computer en onderdelen van de gasinstallatie compleet weg te halen.
Golf 3 1.8 uit 1994 met carburateur???? zou ik de motorcode wel eens willen weten. (RP waarschijnlijk)
Volgens mij heb je een bosch monojetronic namelijk, dit is inspuiting op centraalpunt, bij de gasklep. (het lijkt idd wel op een carburateur)
mm...er komt wel RB in het typenummer voor
19 jaar
Heb jij zo'n heel mooi rond zwart kapje met 3 bouten en het vw logo in het midden over de "carburateur" heen zitten? zo ja, dan is het een inspuiter. Kapje er af, dan kijk je tegen de injector en de gasklep aan. Start je de motor (stationair) dan zie je hem pulserend inspuiten. Bij decellereren spuit hij niet in als het goed is.........
Harry, je hebt helemaal gelijk, alleen heet het geen RP meer (heb ik in mn Golf II liggen), maar AAM, ABS of ADZ met mono-motronic. Als het goed is staat dit op het typeplaatje onder de motorkap, achter de rechter koplamp volgens mij.
Roel, klopt ja, maar het verschil tussen die blokken???????
Weet ik niet Harry, ik wil je verder ook absoluut niet verbeteren, maar alleen aanvullen.
Inderdaad het is zo'n heel mooi rond zwart kapje met 3 bouten en het vw logo in het midden. Hebben deze motoren over het algemeen veel last van slechte toeren? Of is het gewoon dat mijn auto ooit op gas heeft gereden en dat men de bedrading helemaal in de war geschopt heeft?
Een garage heeft een doormeting gedaan bij mijn keuring en gaf aan ( in het duits)
1 Fehler erkannt
Leerlaufschalter-F60
Unterbrechung/ Kurzschluss nach Plus
2 Fehler erkannt
00516 030
Leerlaufschalter-F60
Unterbrechung/ Kurzschluss nach Plus
Heerlijk he...die Duitse degelijkheid ;-)
19 jaar
Nullastschakelaar dus, is onderdeel van de gasklepsensor als ik me niet vergis. Deze wil wel eens half vol olie zitten. Demonteren en schoonmaken was bij de RP motoren (golf 2) mogelijk. Weet niet of het met deze nog gaat.
succes
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar