close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Golf: Motorblok vervangen door injectie?

Bouwjaar: 1994

Ik heb een Golf 3 1.8 GL uit 1994. Deze motor heeft in het verleden op gas gelopen. De bedrading is verder helemaal in de war en daardoor is het toerentalregeling niet meer constant. Bij koude start te laag en bij warme motor te hoog.

Zelf zit ik te denken aan een vervanging van de motor in zijn geheel. Momenteel heb ik een carborateurmotor. Maar kan deze ook vervangen worden door een injectie motor van een later bouwjaar?

Geplaatst door

Steven11159 (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Ga eens is langs de dealer om de golf volledig uit te laten lezen.
Kost iets van 30/40 euro.
Vaak komen ze er wel uit.
Als ze er niet uit komen en niemand weet het verder dan kan je een andere motor inzetten + kabelboom + computer en onderdelen van de gasinstallatie compleet weg te halen.

Nils8197 0

19 jaar

Golf 3 1.8 uit 1994 met carburateur???? zou ik de motorcode wel eens willen weten. (RP waarschijnlijk)

Volgens mij heb je een bosch monojetronic namelijk, dit is inspuiting op centraalpunt, bij de gasklep. (het lijkt idd wel op een carburateur)

audia4 0
badge

19 jaar

mm...er komt wel RB in het typenummer voor

Steven11159 0

19 jaar

Heb jij zo'n heel mooi rond zwart kapje met 3 bouten en het vw logo in het midden over de "carburateur" heen zitten? zo ja, dan is het een inspuiter. Kapje er af, dan kijk je tegen de injector en de gasklep aan. Start je de motor (stationair) dan zie je hem pulserend inspuiten. Bij decellereren spuit hij niet in als het goed is.........

audia4 0
badge

19 jaar

Harry, je hebt helemaal gelijk, alleen heet het geen RP meer (heb ik in mn Golf II liggen), maar AAM, ABS of ADZ met mono-motronic. Als het goed is staat dit op het typeplaatje onder de motorkap, achter de rechter koplamp volgens mij.

RoelV 0
badge

19 jaar

Roel, klopt ja, maar het verschil tussen die blokken???????

audia4 0
badge

19 jaar

Weet ik niet Harry, ik wil je verder ook absoluut niet verbeteren, maar alleen aanvullen.

RoelV 0
badge

19 jaar

Inderdaad het is zo'n heel mooi rond zwart kapje met 3 bouten en het vw logo in het midden. Hebben deze motoren over het algemeen veel last van slechte toeren? Of is het gewoon dat mijn auto ooit op gas heeft gereden en dat men de bedrading helemaal in de war geschopt heeft?
Een garage heeft een doormeting gedaan bij mijn keuring en gaf aan ( in het duits)

1 Fehler erkannt

Leerlaufschalter-F60
Unterbrechung/ Kurzschluss nach Plus

2 Fehler erkannt

00516 030
Leerlaufschalter-F60
Unterbrechung/ Kurzschluss nach Plus

Heerlijk he...die Duitse degelijkheid ;-)

Steven11159 0

19 jaar

Nullastschakelaar dus, is onderdeel van de gasklepsensor als ik me niet vergis. Deze wil wel eens half vol olie zitten. Demonteren en schoonmaken was bij de RP motoren (golf 2) mogelijk. Weet niet of het met deze nog gaat.

succes

audia4 0
badge

19 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.