Wij hebben op het moment een VW Toureg 5.0 V10 TDI bij een VW dealer staan, omdat we zelf de storing van het accu lampje niet konden oplossen.
Nu komen zij met het verhaal dat het lampje van de accu brand, omdat de motorstoringsmodule defect is. Kosten van dit onderdeel 3.200,- excl.BTW. De totale reparatie zou op 8.200,- incl.BTW komen, omdat het hele blok eruit moet om de motorstoringsmodule te kunnen monteren.
Het gaat om een auto van een klant van ons die nog garantie heeft. De auto is van 05/2004, dus geen fabrieksgarantie meer, de importeur heeft gezegd geen tegemoetkoming in de kosten te willen doen.
Nu is mijn vraag: Heeft iemand al eerder van dit probleem met de motorsturingsmodule gehoord? Of is er iemand die misschien een andere oplossing heeft of een manier weet de kosten te beperken?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Gezien zulke bedragen lijkt mij een gang naar de rechter wel gerechtvaardigd.
Je mag er als consument van uitgaan dat zo'n onderdeeltje WEL wat langer meegaat dan 2,5 jaar......
Coulance lijkt mij wel het MINSTE wat Pon mag verlenen.....
Dit lijkt mij een leuk gevalletje voor TROS RADAR!
Of een leuke foto-shoot van de betreffende Touareg maken voor het "bescheiden" buitenhuisje van de Ponnetjes in Friesland.....
17 jaar
Geen coulance???
Denk dat hier inderdaad een gang naar de rechter een oplossing biedt, van een auto met een dergelijke prijs mag je meer verwachten dan 2.5 jaar levensduur, immers VW beroept zich ook op de kwaliteit die ze leveren??
Cor
"motorstoringsmodule"?
Nooit van gehoord,mischien een VW specialist die kan zeggen wat dit is?
Oiram
Ik snap het ook niet helemaal??
Ik denk dat het motorstoringslampje brandt i.p.v acculampje ??
En wat is inderdaad een motorstoringsmodule ??
Als het accu lampje brand zal het wel de dynamo zijn die defect is en dan zou het heel goed kunnen dat de motor er voor uit moet.
Groet Thijs
Jullie zijn ZELF de garantieVERLENER..??
17 jaar
Wat is de km stand van deze auto als deze erg hoog is kan ik me voorstellen dat je er geen garantie op krijgt en anders een garantie aanvraag doen bij de importeur meestal zijn ze in zulke dingen niet heel erg moeilijk.
Groet Thijs
Ja maar dan moet het geen import auto zijn want dan kan je je coulance wel vergeten en terecht.
Niet helemaal. Garantie/coulance verloopt dan via het land waar de auto nieuw is afgeleverd.
Dat dit niet handig is in de praktijk, moge duidelijk zijn.
17 jaar
Thijs voor de dynamo hoeft de motor er niet uit maar is wel een berg werk.
Ik denk eerder dat er turboproblemen zijn maar we horen nog niks van Bas van valen.
Dan zal er ook wel een ander lampje hebben gebrandt. vondt het onderdeel ook al zo duur. En je kunt hier in nederland gewoon garantie krijgen op een import auto als ik het goed heb alleen moet je het aanvragen bij de importeur.
heb deze klacht zelf nog nooit meegemaakt, zal is op de zaak kijken of ik iets kan vinden.
dat het motorregelapparaat (zijn er twee!) de oorzaak zou zijn lijkt me erg sterk, en daar hoeft echt de motor niet voor uit!
bij die "dealer"willen ze overigens wel heel veel verdienen, waar ik werk (vw-dealer) rekenen ze ongeveer 1250,= voor de motor uit- en inbouwen.
ben ik nu overigens ook mee bezig; weer een turbo verv.
ik laat wat weten als ik iets gevonden heb.
ja is idd erg duur allemaal daar want voor een v10 uit en in bouwen staat maar een uur of 12 voor. Nou weet ik niet wat voor uur tarief ze daar hebben maar lijkt mij een beetje te veel allemaal.
Zou maar eens een andere dealer gaan opzoeken en kijken wat die zegt.
Groet Thijs
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Touareg of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar