auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volkswagen Transporter: Transporter rookt enorm.

Bouwjaar: 1993, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.4

Hallo,

sinds een tijdje heb ik het probleem dat mijn transporter fel rookt (blauwe rook), zeker als je wat meer gas geeft.
Een olieverbruik dat echt niet meer normaal was, zo'n liter op 150 km.
Telkens als ik de vuldop open deed kwam er ook wel wat rook uit en zag het een beetje wit binnenin.
Nu dacht ik eerst aan de koppakking, maar waterverbruik heeft de bus niet echt.
Later hier gelezen van iemand die hetzelfde had dat de oliefilter verstopt zat.
Ondertussen is de injectiepomp ook kapot gegaan voor ik mijn nieuwe filter had, maar goed, de injectiepomp is terug gemaakt, olie veranderd, nieuwe filter... en nu rookt de bus nog veel meer als voorheen.(weliswaar na 2 maanden stilstand)
Op stationaire toeren is het al niet uit te houden, het is nu naar mijn mening meer wat bruine rook en het ruikt erg naar verbrande olie.
Heeft iemand van jullie een idee hierover want ik ben zowat ten einde raad.
Alvast bedankt.

Geplaatst door

Steve02 (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Waarschijnlijk zijn je olieschraapveren het probleem,dan is reviseren of een andere motor zoeken de enige oplossing..

Na montage van de pomp rookt hij nog meer dan voorheen ? je kan de afstelling eens controleren,maar dat red het hem ook niet meer ben ik bang..

1 liter op 150 km is echt onacceptabel..

Gr Stefan

stefan84 0

15 jaar

Bedankt Stefan,

het probleem is al deels verholpen, de pomp had ik inderdaad niet al te best afgesteld.
Nu is het alleen nog maar blauwe rook, zullen we maar voor een revisie gaan.

Steve02 0

15 jaar

Lierneux

Je kan 2 dingen doen,opzoek gaan naar een ander fris blok,of deze motor laten reviseren,het is maar net wat je wilt en wat je eraan uit geven wil.

Succes..

Gr Stefan

stefan84 0

15 jaar

Stefan,

waar ga ik nog een fris blok vinden?
Denk dat ik voor een revisie ga, cilinderkop zou ik laten doen en het onderblok zou men vader moeten kunnen.
Ik dacht zo dat het dan toch wat goedkoper was dan een ruilblok, weliswaar meer werk.
Daarentegen had ik een adres gevonden voor een ruilblok, deels gereviseerd met cilinderkop bij voor 1455 zonder btw?
Misschien beter?

Steve02 0

15 jaar

Nou als je het zelf kan,of gedeeltelijk je vader,zou ik dat zeker niet laten liggen..als alles goed gebeurt spaar je behoorlijk op de kosten en je hebt bovendien weer een frisse en nieuwe motor die er de komende jaren weer vrolijk tegenaan kan..

Gr Stefan

stefan84 0

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Transporter of stel zelf een nieuwe vraag.