Volkswagen Golf 4 1.9 TDI: Trekt niet door, valt in noodloop

Bouwjaar: 1999

Uitgelezen met KTS500 gaf foutcode TURBODRUK regelverschil.
Bleek het vacuumbediend klepje op de turbo vast te zitten gesmeerd en los gemaakt. EGR klep zuiver gemaakt.En rijd weer gelijk nieuw.Bij de dealer hadden ze al LMM vervangen en regelklepje turbodruk zonder succes.

Ernie2878

Geplaatst door Ernie2878 (0) PRO , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

dutch123 (65), 20 jaar geleden

Welke dealer vervangt een LMM met deze foutcode ?!
Als iemand dit wel logisch vindt, dan graag uitleg. Dit is toch triest...

jos_br.5982 (0), 20 jaar geleden

Dit hoor je vaker dan je lief is.
Jos.

Noof (0), 20 jaar geleden

Ik ben niet technisch; inmiddels wel 220 euries armer (reparaties bij de dealer) maar mijn 110pk TDI springt nog steeds in noodloop bij 3e, 4e, en 5e versnelling 3150 toeren.

Hier onder staat een oplossing die ik ergens anders op deze site vondt. Kan iemand zich hier in vinden? Veroorzaakt dit het probleem?

Mvg Noof

http://www.problemcar.nl/index.php?topic...

-----------------------------
Seppe
11 berichten sinds
16-04-2002 Geplaatst op 19 mei 2002 om 12:24:02

-------------------------------------------------------------
Het probleem is op gelost. Ik heb het vacuumventiel vervangen en het probleem was verholpen.Het probleem was dat dit duty-cycle ventieltje te traag geworden was volgens een collega. Je kunt hem schoon maken met een WD-40 ook maar ik heb het gewoon vervangen. Natuurlijk was dit best moeilijk te vinden.
------------------------

Siem Bijman (165) PRO, 20 jaar geleden

Het is toch wel vreemd dat je 220 euro betaald voor iets dat niet is opgelost.Ga terug naar je dealer en laat ze of een goede diagnose stellen of het probleem en eventuele oplossingen met je doorspreken.Laat je niet 220 euro laten betalen zonder dat het probleem is opgelost!!En het vacuumventiel zit voor bij de distributie!

dutch123 (65), 20 jaar geleden

Als dit probleem zo makkelijk op te roepen is, is het toch een kwestie van even met de auto rijden en een meetkast meenemen?
Met de waardes die dan niet deugen, weet je welke componenten daar verantwoordelijk voor zijn. Een ander vacuumventiel zou de dealer zelfs gewoon even kunnen proberen.
Ik ben het helemaal met Siem eens dat je terug moet gaan. De dealer heeft waarschijnlijk niet eens een proefrit gemaakt om te checken of het probleem weg is. Dat vraagt om uitleg.

Noof (0), 20 jaar geleden

Bedankt voor jullie reacties. Ik ben hoopvol terug gegaan naar de dealer om te vertellen wat het probleem en de mogelijk oplossing is. De dealer heeft het vacuumventiel echter al vervangen, zo vertelden ze mij. Het probleem is er alleen nog steeds (al lijkt het zich vooral voor te doen bij een koude motor). Wat nu?

groeten,
Noof

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.