auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volkswagen Golf III GTI 16 v ABF: trekt niet goed op in de koude periode

Bouwjaar: 1995

Nog steeds heb ik het gevoel dat bovenstaande auto in de koude periode te weinig branstof krijgt,dit probleem heb ik al reeds eeder besproken op deze site en is deels opgelost.

Ik heb toen diversen sensoren en andere onderdelen van de ontsteking vernieuwd en het wel een heel stuk beter van geworden, maar nog niet voor 100% goed te noemen.Ik weet zeker dat het een brandstof te kort is,en ik weet ook dat het zeer moeilijk is om deze motoren meer brandstof te geven buiten de ECU om.

Mijn vraag is wie heeft hier een truckje voor bedacht om toch op een of andere manier het ECU regelsysteem te omzijlen en dat er toch op een eenvoudige manier meer brandstof gegeven kan worden, voor in koude periode dat de auto beter oppakt.

Ik heb al wel een eenvoudig maniertje gevonden maar nog niet uitgetest,ik wil eerst eens afwachten wie een goed idee heeft!!!!

Tot bericht

Mvg, Jan

Geplaatst door

jan meulenbeek (0)

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Ik begrijp dat uw auto in de koudere periode minder trekt dan in de warmere tijden. Tenminste... zo lees ik het... Misschien dat de tempratuur van de aangezogen lucht er mee te maken heeft. Te koude lucht in de winter (ook bij multipoint injektie) of te warme lucht in de zomer kunnen de trekkracht doen afnemen. Mijn auto heeft last van de warmte, trek ik dan de verwarming van de aangezogenlucht er af dan doet ie het beter. Maar als ik dat in de winter doet dan komt ie maar moeizaam vooruit.

ricardo9623 0

20 jaar

Ricardo:Dat klopt wat jij zegt,maar de lucht voorverwarming v/a het uitlaatspruitstuk is oke'.Maar nu terugkomend op mijn bovenstaand probleem ik begrijp dat jij het ook zo een twee drie niet weet,maar hoe geef ik de motor meer brandstof in die koude periode,het zal niet eenvoudig zijn maar er moet toch een oplossing voor zijn.

Als hij warm aan het worden is dan is na een km het probleem opgelost,maar doordat ik in een labarint van straaten met drempels en kruisingen woon, is het vele optrekken en stoppen zeer irritant met dit probleem indien de motor nog koud is.

Ik heb zelf een idee om nog eens uit te proberen,ik heb namelijk nu een K&N lucht filter gemonteerd ik wil eens proberen deze te verwisselen voor een standaard papieren filter, zodat de motor daardoor minder lucht krijgt, en de oude formule is nog steeds met minder lucht meer brandstof.Een caburateur motor reageerd daar heel goed op ,maar bij mijn injectie motor zal het wat minder zijn denk ik,maar ik ga het toch proberen wand er komt nog niemand op dit moment met een ander beter alternatief voor dit probleem.

Tot bericht
Mvg, Jan










Yep... een sport filter, is het misschien een open variant met een koude inlaat?.... Dan is het zeer denkbaar dat jou probleem daar mee te maken heeft. Een filter met minder weerstand zorgt voor minder onderdruk in het inlaat trajekt en dus niet voor een armer maar juist een rijker mengsel. Je brandstof regeling reageert op onderdruk en past z'n brandstof dosering hier op aan. Een te arm mengsel hoeft dus niet jou probleem te zijn, en het verrijken hoeft dus ook de oplossing niet te zijn.

ricardo9623 0

20 jaar

Ricardo:het is enkel alleen maar het filter wat ik gewijzig heb,dus geen intake systeem,en nog bedankt voor je snelle reactie,

Tot horens Nvg, Jan

Heb net je andere bericht eens op gezocht en gelezen, maar ook bij mijn Seat is na 6 jaar en 150.000km het brandstof filter nooit vervangen. Ben er wel eens mee bezig geweest maar dat ding zit muur vast.

ricardo9623 0

20 jaar

Zitten er ook twee rubber slangen met wurgklemmen op of zit het anders bij een seat met schroefkoppellingen bv?wel zaten de bouten aan de bodemplaat bij mij enorm vast waarmee het filer is opgehagen.

Terug komen op mij probleem ik ga vanmiddag een nieuw orgineel filter monteren en ben benieuwd of het daar beter van wordt,toch heb ik mijn twijfels ook hierover.

Groeten, jan

Ik weet niet precies hoe die aansluitingen heten, maar aan die koppelingen zitten een soort knopjes die je moet samen drukken en dan kun je de hard plastic slang ontkoppelen. Aan èèn kant krijg ik het filter met geen mogelijkheid los omdat die knopjes kennelijk niet meer werken. Ik zal er nu zeker even werk van maken als het beter weer is....
Groetjes Ricardo

ricardo9623 0

20 jaar

Je kunt nu wel met zekerheid zeggen dat het nog nooit los is geweest na zes jaar,na de demontace v/h filter moet je die eens open maken voor de lol dan weet je niet wat je ziet,zoveel zwarte smurrie en slip er in zit.

PS: Tevens mijn probleem nog,ik heb nu een orgineel lucht filter gemonteerd en het is wel wat beter geworden,eerst maar even wachten tot het nog kouder wordt.Toch blijf ik nog steeds van mening dat indien een benzinemotor minder lucht word toegedient dat er dan een rijker brandstof mensel ontstaat!!

Mvg, Jan

Ricardo: heb jij nog een idee wat ik nog meer kan doen om mijn auto beter te laten lopen in de koude periode buiten het luchtfilter om.

Het is wel een stuk beter geworden met het originele filter erin maar toch nog niet voor 100%indien je nog een goede tip weet voor dit probleem dan hoor ik dat graag!!Heb je tevens het benzinefilter van de Seat al vernieuwd en open gemaakt??

Mvg, Jan

Wie o Wie weet nog een goede tip voor het bovenstaande probleem voor de laatste keer!!!

Tot bericht
Mvg, Jan

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.