close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Golf IV: Trillende koppeling

Bouwjaar: 2006, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6 FSI

Auto heeft 60.000 km gelopen en trilt in het koppelingspedaal. Nieuwe koppeling besteld, losgehaald en nu denken we dat de oorzaak zit in het vliegwiel. Hele plekken verkleurd en twijfelen of dit vaker voor is gekomen bij dit type. Iemand ervaring mee, of zullen we hem gewoon ligtjes op kunnen schuren en een nieuw koppelingsetje monteren?

geert

Geplaatst door

Robbie Jensema (0)
badge

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Meet even met een meetklokje of er geen slingering in slijtvlak zit van het vliegwiel! Zo niet licht polijsten tot een egaal oppervlakte bereikt is.

Meestal zit de slingering in de drukgroep/diafragmaveer/koppelingsplaat.

tedkroon 0

14 jaar

Dankje Ted. Is inderdaad zo gedaan en is met een nieuwe koppeling opgelost. Zo te zien zat het toch in de drukgroep waar een paar veren waren ingesleten. Wekl vroeg met 60.000 km, maar goed is opgelost.

een diafragmaveer van een drukgroep kun je testen door een voor een met een steeksleuteltje o.i.d. op de drukvingers te tikken (dit in gedemonteerde toestand)
de vingers die lam zijn of waar de diafragmaveer haarscheuren vertoont (kun je toch niet zien) geven een dof geluid, de goeie geven een soort zingend geluidje..

Roma 0
badge

14 jaar

Mooie tip om te onthouden!!!

tedkroon 0

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.