Auto heeft 60.000 km gelopen en trilt in het koppelingspedaal. Nieuwe koppeling besteld, losgehaald en nu denken we dat de oorzaak zit in het vliegwiel. Hele plekken verkleurd en twijfelen of dit vaker voor is gekomen bij dit type. Iemand ervaring mee, of zullen we hem gewoon ligtjes op kunnen schuren en een nieuw koppelingsetje monteren?
geert
Geplaatst door Robbie Jensema (0) PRO , lid sinds 13 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
4 Reacties
tedkroon (0), 13 jaar geleden
Meet even met een meetklokje of er geen slingering in slijtvlak zit van het vliegwiel! Zo niet licht polijsten tot een egaal oppervlakte bereikt is.
Meestal zit de slingering in de drukgroep/diafragmaveer/koppelingsplaat.
Robbie Jensema (0) PRO, 13 jaar geleden
Dankje Ted. Is inderdaad zo gedaan en is met een nieuwe koppeling opgelost. Zo te zien zat het toch in de drukgroep waar een paar veren waren ingesleten. Wekl vroeg met 60.000 km, maar goed is opgelost.
Roma (0) PRO, 13 jaar geleden
een diafragmaveer van een drukgroep kun je testen door een voor een met een steeksleuteltje o.i.d. op de drukvingers te tikken (dit in gedemonteerde toestand)
de vingers die lam zijn of waar de diafragmaveer haarscheuren vertoont (kun je toch niet zien) geven een dof geluid, de goeie geven een soort zingend geluidje..
tedkroon (0), 13 jaar geleden
Mooie tip om te onthouden!!!