ik heb vandaag bij mijn golf een komplete set vervangen, 2 massa vliegwiel, koppelingsplaten, drukgroep, krukaskeerring.
er zat sachs in en nu zit er luk in.
alle stekkers zijn aangesloten maar nu start de auto niet meer, hij draaid wel rond maar slaan niet aan.
ik heb hem draaiend weggezet.
het enige wat ik gedaan heb is het vliegwiel rondgedraaid tijdens het monteren.
wat ik wel raar vond is dat de krukassensor iets van die ronde plaat afstaat wat ie bij de oude niet deed.
als ik lang start dan geeft de computer een piep en er staat STOP motor oliedruk.
wat kan het zijn,
kan het de krukassensor zijn en moet ik dat het hele zaakje weer losmaken als die vervangen moet worden.
help
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
de krukas sensor kan je zo vervangen maar je moet wel het oliefilterhuis weg halen.
het zo de oorzaak zeker kunnen zijn maar daar kom je pas achter na vervanging.
je zehgt dat de krukas keerring vervangen is.
volgens mij is dit een speciaale waar een sensor in zit.
ik neem aan dat je de vliegwiel kant de krukas keerring bedoelt anders geld het onderstande niet.
deze keerring luisterd zeer nou naar de afstelling en moet voor de goede positie en diepte met speciaal gereedschap gemonteerd worden.
doe je dit niet dan is de kans groot dat hij niet aan slaat.
groetjes jan.
Volgens mij was het ook zo dat je luk en sachs niet kan verwisselen.
kan zijn dat het probleem toch bij het vliegwiel zit, wat je al zegt, dat ie er te ver af staat.
14 jaar
je kan luk en sachs wel vervangen als het maar een set is dan maakt het niets uit.
14 jaar
Wat René zegt klopt inderdaad..
Gr. paul
het blijkt dat de krukaskeerring op 1 manier erop kan maar de ring die erbij zit maar op 1 manier kan.
ik heb even de garage gebeld en die weten te vertellen dat dit een lastig klusje is en waarschijnlijk de carterpan eraf moet.
ik dacht het direct goed te doen door voor de zekerheid de keerring maar te vervangen en nu had ik het beter niet kunnen doen.
wie weet hoe ie moet staan en kan ik dat zelf.
als ik de bak eraf haal en naar de garage breng kost het me nog eens 500 en dat had ik net uitgespaard door het zelf te doen.
help.
14 jaar
Krukaskering en ring zijn niet zomaar te vervangen, er komt speciaal gereedschap aan te pas.
In dit geval kan de bak ect ect er weer achter vandaan.
Overigens heeft Jan er ook al voor gewaarschuwd.
Gr. paul
dus je zegt eigenlijk dat je het niet zelf kan doen.
de ring op tijd zetten
14 jaar
[quote=knutsel]dus je zegt eigenlijk dat je het niet zelf kan doen.
de ring op tijd zetten[/quote]
[url=http://img842.imageshack.us/i/n1310023.p...][img]http://img842.imageshack.us/img842/2662/...[/img][/url]
[url=http://img832.imageshack.us/i/n1310030.p...][img]http://img832.imageshack.us/img832/6517/...[/img][/url]
Nee..., helaas.
Gr. paul
dus als ik dit stukje geredschap kan lenen van de garage dan zou ik het wel kunnen. gelukkig zijn ze aardig behulpzaam bij de plaatselijke vw dealer misschien lenen ze me dit ook wel. dus dit tooltje schoef je op de keering(huisje) en dan zet je de krukas gelijk met die bout en de andere zet je het gaatje in die op de ring zit.
correct me if i am wrong.
thanks
14 jaar
Het is niet alleen dat je specialgereedschap moet gebruiken,je moet ook de motor op tijd zetten en dan pas de keerring vervangen
daarom loopt je motor niet!
Dit is voor de eerste cilinder herkenning.
Gereedschap voor de blokkering van je krukas is T10050 of als je een ovale krukastandwiel heb is het T10100 en zou nog een boor van 6mm kunnen gebruiken
om de nokkenas te blokkeren.
Nokkenastandwiel moet zo staan dat wat bredere rechthoekige uitsparing bovenaan staat(met kartelrand aan de bovenkant van de rechthoek)
ik heb de bak er weer af en ga hem vanavond naar een dealer slepen. daar gaan ze hem op tijd zetten.
dan kan ik alles weer monteren en dan hoop ik dat ie het weer doet.
jammer dat je zoiets niet zelf kan want dit kost gewoon erg veel geld.
14 jaar
[quote=knutsel]ik heb de bak er weer af en ga hem vanavond naar een dealer slepen[/quote]
Zorg wel dat je tijdens het slepen de naaf en wiellagers goed opsluit anders kun je die ook nog eens vervangen.
[quote=knutsel]jammer dat je zoiets niet zelf kan want dit kost gewoon erg veel geld[/quote]
Je grootste probleem is je probleem waarvan je op de hoogte bent gebracht dat ie zou komen.
Gr. Paul
zo ik heb de auto weer aan het lopen, met dank aan de garage maar hij loopt niet goed, hij stotterd en houdt erg in, het is net of er een 600cc motor in dus terkt echt niet, auto is gechipd en loopt normaal als een tierelier, turbo hoor ik wel goed maar op lage toeren stotterd ie heel erg, nu geeft ie ook aan abgas werkstat, auto rookt wel veel, kan ht komen doordat ik een aantal keren gestart heb toen ie niet aan wou slaan, start perfect en koppeling doet het ook goed nu, ik hoor wel als ik het gas loslaat een gesis en denk dat er een slang loszit of gescheurd, wat zou het kunnen zijn want ik kan maandag hem pas laten uitlezen
14 jaar
Graag uitleg van de techniek:
Zit op de keerring een uitsparing die de sensor triggert? Waar kan je dat aan herkennen? Het is altijd fijn op de achtergrond te weten! Immers we willen hier van leren.
14 jaar
de auto loopt weer zoals het moet, oorzaak was een losgeschoten slang van de interkoeler. ik ben weer blioj en allen bedankt voor het meedenken.
14 jaar
nou mooi eind goed al goed zullen we maar denken.
groetjes jan.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar