Van mijn volkswagen LT is de trillingsdemper kapot en deze wil ik gaan vervangen.
Is dit mogelijk zonder de radiateur etc. te verwijderen? Ik kan namelijk wel een dop 27 met een wringstuk op de centrale bout krijgen maar daarmee heb ik die bout nog niet los. Weet iemand mischien een truckje ofzo om de krukas tegen te houden zodat ik die bout los krijg of moet ik toch echt de halve voorkant wegslopen om er met een luchthamer op te kunnen?
Alvast bedankt.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Makkelijk was als je het bouwjaar vermeld,net zoals de motorinhoud / motorcode..
Zit hier een 2.5 Tdi in?
Het is inderdaad een 2.5 ltr TDI.
15 jaar
[quote=roadhawk]Het is inderdaad een 2.5 ltr TDI.[/quote]
En hoe oud..... Graag iets meer info.
Gr. paul
Hij is van 2004. Motorcode etc. heb ik nu even niet bij de hand.
15 jaar
[quote=roadhawk]Hij is van 2004. Motorcode etc. heb ik nu even niet bij de hand.[/quote]
Bedankt...
Waarschijnlijk heb ik wel wat afbeeldingen / info voor je zal het hier plaatsen.
Gr. paul
[url=http://img159.imageshack.us/i/n130356.pn...][img]http://img159.imageshack.us/img159/526/n...[/img][/url]
Stofkap van trillingsdemper verwijderen.
‒ → Sleutel 3447 op de bouten van de trillingsdemper plaatsen om de motor tegen te houden.
‒ Drukplaat en meeneemschijf uitbouwen:
Sleutel 3447 op de bouten van de trillingsdemper plaatsen en de bouten vastdraaien.
Aantrekmoment: 100 Nm
‒ Stofkap van trillingsdemper vastdraaien.
Aantrekmoment: 10 Nm
Gr. paul
alvast bedankt Paul.
Ik ga morgen een poging wagen en ik laat het wel even weten.
15 jaar
Kan me natuurlijk voorstellen dat je die sleutel (3447) niet bezit in dat geval kan een luchtsleutel uitkomst bieden.
In zo'n geval zul je dan behoorlijk wat ruimte moeten creëren.
Succes.
Gr. paul
Hallo Paul,
De afbeelding is zo te zien van een 2.8 tdi (4 cilinder) , de zgn MWM motor die Volkswagen ook gebruikt in de LT2 . De 2.5 tdi (5 cilinder) heeft een centrale krukas bout, aantrekmoment 150 NM + 180 graden, alsmede 4 M8 inbus boutjes, aantrekmoment circa 30 NM . Centrale bout vervangen alsmede de diamantschijf die tussen krukas poelie en trillingsdemper zit.
Groet Jan227
Klopt Jan.
Afbeelding(en) zijn vrij vaak standaard, vaak niet in detail uitgewerkt.
Gr. paul
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen 0 of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar