👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
Hallo,
Ik ben in het bezit van een VW Passat 1.8 TURBO. Een hele fijne rijdersauto. Heel stil en als de turbo erbij komt barst de hel los.
Welnu direct 2 problemen:
Zodra ik in de wat hogere toeren (3500 en hoger)schakel blijft het gas een beetje hangen denk ik want het effect kun je vergelijken als je te vroeg de koppeling indrukt terwijl je nog gas geeft.
Het volgende probleem heeft hier misschien/waarschijnlijk ook mee te maken. Wanneer ik het gas helemaal intrap komt de turbo er niet bij. Laat ik het gas iets terugkomen komt de turbo er wel bij. Auto houd ook een beetje in en soms niet harder dan 5200 toeren. Soms dus niet altijd.
Heeft iemand hier hetzelfde probleem of weleens meegemaakt laat het me even weten.
De auto is al uitgelezen aan de stekker en het is geen electronische storing. Verder is het brandstofkleppenhuis schoongemaakt(was helemaal zwart en vervuild) en is er een of andere nieuwe sensor ingegaan. Dit heeft allemaal niet geholpen. Kan de turbo vervuild/kapot zijn?
Alvast bedankt voor de reacties.
groeten,
Tinus
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
is je auto rijdent uitgelezen?
Nee maar wel met de motor aan. En bij verschillende toerentallen.
Zou dat uitmaken dan? Als je het rijdend doet?
Alvast bedankt voor de feedback
19 jaar
Ik denk dat je het schakelprobleem moet oplossen door op een andere manier met je gas en koppeling om te gaan. Voordat je de koppeling intrapt, moet je het gas eerst "aftoppen". Heb zelf Bora V6 gereden en had ook zo'n speciale behandeling nodig. Het is even wennen.
19 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar