Volkswagen Passat: Turbodruk sensor

Bouwjaar: 1999

Hallo,

Wie weet waar de turbodruk sensor van deze auto zit.

Ik kan hem namelijk niet vinden..heb wel de barosensor gevonden
(naast de ECU), maar hier wordt de turbodruk niet mee gemeten.

Er moet toch ergens turbodruk gemeten worden?

Groeten,

Paul

7

Geplaatst door 7 (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Passat? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

P. Kelder (0) PRO, 18 jaar geleden

wat is het probleem??

paul,

7 (0), 18 jaar geleden

Hoi Paul,

Het lijkt alsof de turbo niet mee doet.

Ben nu de sensors e.d aan het checken, maar kan dus de turbodruk sensor niet vinden.
Heb wel een BARO-sensor naast de ECU gevonden, maar het lijkt me sterk dat deze sensor de turbodruk meet..

Normaal zit de turbodruksensor op de intercooler...maar bij deze motor (AEB) dus niet.

Hoe weet de ECU wat de turbodruk is?

Het gaat hier dus om een passat uit 1999 1.8T 20V met motorcode AEB.

Groeten,

Paul

P. Kelder (0) PRO, 18 jaar geleden

hallo..

heb je hem al laten uitlezen! er zou een foutcode kunnen uitrollen! in welke richting het probleem te zoeken!

paul,

7 (0), 18 jaar geleden

Hoi Paul,

Ja, ik heb hem uitgelezen...geen foutmeldingen.
Ook kan ik in VAG-com nergens de turbodruk uitlezen (normaal in bar).
Rest van de sensors ziet er goed uit (LMM, temp e.d.)
Vandaar dus de vraag waar de turbodruk gecontroleerd wordt door de ECU.

Nog wel iets gevonden over de BARO-sensor, heeft dus wel met de maximale boost e.d. te maken...

Het lijkt nu een gewone 1.8 ipv een 1.8T...

Wie heeft wat meer info?

Groeten,

Paul

7 (0), 18 jaar geleden

Probleem toch nog gevonden...de kabel naar de N75 klep was kapot..
Hierdoor kon er geen turbodruk opgebouwd worden.

Weet nog steeds niet precies hoe de turbodruk door de ECU gemeten wordt.
Blijkbaar wordt de N75 klep door de ecu klep pulserend aangestuurd...dit zijn dus "vaste" waardes (timing) in de ECU.
Als ik het goed begrepen heb uit de schema's is er dus geen terugkoppeling van de turbodruk...
Daarom dus geen foutmelding in de ECU.

Vandaar dat de turbodruk (volgens de VAG-specs) tussen de 1.35 en 1.75 bar mag zijn (.4 bar!).

Als er iemand nog wat meer info heeft hoor ik het wel...

Groeten,

Paul

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.