Volkswagen Golf IV: Turbo valt uit

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Diesel, Motorcode: TDI

Hoi allemaal , even het volgende af en toe valt mijn turbo uit onder het rijden
vaak bij vochtigweer omstandigheden, stop ik even en reset hem met het contact alles weer oké.
Wat kan de oorzaak zijn?


Gr .

Sieberen E

Geplaatst door Sieberen E (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

Tiguan (0) PRO, 16 jaar geleden

uitlezen en Turbo druk meten, (slechte N75, variabele schoepen gaan stroef of zitten vast)

Groet Tiguan

Marcel Klein (0), 16 jaar geleden

De auto gaat in noodloop, oorzaak is waarschijnlijk wat Tiquan aangeeft. Met behulp van VAGCOM kun je de auto rijdend uitlezen, waardoor je info krijgt over turbodrukverloop en de werking van het ventiel wat de turbo aanstuurt om de druk te regelen.

Sieberen E (0), 16 jaar geleden

Het uitlezen is gebeurd onderrijden ,maar geen foutcode Turbo was prima !
Deze week is ook nog ander computer in komen even afwachten .


Gr Sieberen

Ary (0) PRO, 16 jaar geleden

Computer vervangen heeft geen zin. Tijdens het rijden in de 3e versnelling de motor volgas belasten vanaf 1500t/m en de werkelijke waarde met de voorgeschreven waarde vergelijken. Deze moeten nagenoeg gelijk zijn. Is de voorgeschreven waarde 1948mbar dan mag er tijdens het rijden max. een turbo druk zijn van 2000mbar. Wordt deze waarde te lang/te ver overschreden dan gaat het motorregelapp. in noodloop over met een storing dat de laaddruk sporadisch is overschreden. Oplossing is het regelventiel uitwisselen en als dit niet helpt de turbo reinigen of vervangen.

Marcel Klein (0), 16 jaar geleden

[quote=Sieberen E]Het uitlezen is gebeurd onderrijden ,maar geen foutcode Turbo was prima !
Deze week is ook nog ander computer in komen even afwachten .


Gr Sieberen[/quote]
Is er daarbij gekeken naar het maximale turbodruk en regelventiel?

Ary (0) PRO, 16 jaar geleden

Er zal met proefrijden geen storingmelding komen omdat dit te kort is. Tijdens een proefrit goed letten dat de werkelijke laaddruk niet boven de 1948mbar uitkomt zoals ik al eerder omschreven heb.....
Computer uitwisselen is nutteloos.

Gr. Ary

Sieberen E (0), 16 jaar geleden

Even terug te komen op computer was een test Ary, alleen om kijken wat Turbo aan geeft want oorzaak is bij deze auto
chiptuning er op zat computer in die verkeerde waarde aanstuurde bij het proef rijden konden ook niks ontdekken laatdruk is goed
vorige eigenaar had probleem ook al we hebben computer uit elkaar gehaald en laten nakijken er was iets door gebrandt in de print
gelukkig is allemaal weer goed komen naar veel zoek werk. bedank jullie Tips

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.