hallo,
heb hier een AHF motor 1900 tdi 110pk dus met het volgende probleem:
gaat in noodloop tijdens optrekken en geeft dan foutcode turbo druk te hoog .
heb al zonder vacuum slang op de waste gate vacuumdoos gereden maar maakt geen verschil!
turbodruk loopt op naar ongeveer 2550 mbar.
kan het zijn dat de waste gate vastzit of zoiets dergelijks?
hoever kun je het stangetje van de waste gate normaal bedienen want ik kan deze namelijk maar 2 to 3 mm bewegen.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Heeft hij een tijd stil gestaan?Dan heb je nl. de kans dat de turbo vastzit.
aleen turbo vervangen lost dit op, jij bent niet de eerste die dit heeft en zal zeker niet de laatste zijn.
leuk klusje overigens.
succes!!!!
niet turbo vervangen
is waarschijnlijk gewoon je n75 klep
of je schoepen zitten vast door roet
dit kun je bij een specialist laten schoonmaken en dan zal het probleem waarschijnlijk verholpen zijn
op www.tdiclub.nl was laatst ook iemand die dit probleem had en heeft dit verholpen door het schoonmaken van zn turbo daarvan zaten de schoepen namelijk helemaal vast
19 jaar
heb dit probleem zelf ook al een gehad met een 110 tdi golf 4.
zelfde probleem, turbo vervangen voor gebruikte, toen wel beter maar nog steeds.
toen de gok gewaagd en een splinternieuwe gemonteerd en die golf rijdt nu al weer 30.000 km rond zonder klachten.
ik denk dat er hier meerdere mijn suggestie over de turbo kunnen bevestigen.
dat is vaak het probleem
als je turbo word vervangen door een gebruikte laten ze je n75 met rust
kan beter zijn maar vaak niet opgelost
nieuwe turbo word ook je n75 vaak mee genomen en dus is het probleem weg
19 jaar
allen bedankt voor jullie snelle reacties en ik ga de turbo inclusief spruitstuk demonteren en proberen te reinigen.
ik laat weten wat ik aantref.
RIENIGEN IS VOLDOENDE ALS DE RING MET MEENEEM LIP NIET TE VER INGESLETEN IS. RIENIGEN IS WEL EEN SEKUUR KLUSJE EN LET OP DAT BOETJES NIET AF BREKEN.DESNOODS WARM STOKEN WEL VOORZICHTIG
http://members.home.nl/marcel.klein/vtg-...
hier staat het gedemonstreerd
die dingen die dus bewegen op het plaatje die moet je weer beweegbaar maken die zullen wel goed smerig zijn
wil je een topic lezen met hetzelfde probleem wat nu opgelost is dan moet je hier zien: http://www.tdiclub.nl/topic.asp?whichpag...
19 jaar
En Marcel Klein heeft z'n plaatje weer hier vandaan:
http://www.technologie-entwicklung.de/Ga...
Totale uitleg van het demonteren en schoonmaken van een Garret VNT15. Ik zou ook de EGR dichtzetten, dan komt het probleem niet zo snel weer terug.
Groet,
Guido Priemus
die egr rommel moeten ze verbieden wat een hoop storingen door die troep
ja idd
ik heb er inmiddels al een paar afgedopt
dat kun je zeker merken!!
19 jaar
helaas kan dat niet bij elk merk auto
Ach ja, er wordt weer meer NOx uitgestoten, maar weer minder roet. En wat voor het gemak vergeten wordt, is dat door de extra EGR-vervuiling motoren korter meegaan. Je wilt niet weten wat er aan energie nodig is om een nieuwe turbo te fabriceren (staal gieten etc..) Die EGR is gewoon niet zo'n goeie milieumaatregel. Een 3-weg-kat is bijvoorbeeld een veel betere. Die doet tenminste geen schade aan je motor.
(ik ben geen milieu-barbaar hoor :) Doe netjes mijn oud papier in de papierbak etc.)
fijn je egr dichtzetten levert een leuke uitstoot op wat weer schadelijk is voor het millieu. zit er niet voor niets op.
(ben niet een millieufreak hoor :D)
mvg
@Guido; Een 3-weg kat op een diesel dat gaat niet. Een diesel loopt niet op lambda 1. Bij deellast loopt een diesel namelijk gigantisch arm. Dat is ook de kracht van een diesel.
@Old Ford:
Dat is mij bekend :) Ik bedoelde (technische) milieumaatregelen in het algemeen.
egr is een k uitvinding en techn volkomen dom. inlaat systemen gaan soms voor 50% of meer dicht zitten
ben ik volkomen met jou eens henk.. de meeste klanten die ik binnen krijg adviseer ik dan ook meteen de EGR (indien mogelijk ) af te doppen..
wel wordt ik vaak moe van het uit te leggen verhaal waarom we deze EGR gaan afdoppen
paul,
heb inmiddels de turbo gedemonteerd en uit elkaar gehad , schoongemaakt en weer gemonteerd maar foutcode blijft terugkomen
kan nu het regelstangetje soepel bewegen .
ook zonder vacuumslang geeft hij nog een waarde van 2100 mbar op
toeren!!!
zou er in het verleden misschien aan de turbo geschroefd zijn??
vervang de n75 maar eens
kijk voor info daarover maar eens op www.tdiclub.nl
is daar al heel vaak de oplossing op dat probleem geweest
19 jaar
http://www.gerritspeek.nl/vag-com_turbo....
http://www.gerritspeek.nl/vag-com_n75.ht...
http://www.gerritspeek.nl/vag-com_ehbo.h...
Als het vervangen van de N75 geen soelaas biedt, dan komt G31 nog in aanmerking: de sensor van de turbodruk (G31) [Geber fuer Ladedruck (G31)] [Turbocharger Boost Sensor (G31)].
Tsja... en als het dat ook niet is, dan misschien toch maar de turbo vervangen.
19 jaar
heeft hij geen vacuum lekage.maak anders een proefrit met de wg dicht dus geen vacuum er op
Ik heb dit nu ook meerdere keren meegemaakt en ondanks schoonmaken bleek de turbo toch te blijven hangen. Vervangen die turbo!
Jos.
@ Paul
Zijn daar speciale flensen voor om de egr dicht te maken (ik neem dat je
hem direct op het uitlaatspruitstuk dichtmaakt) of heb je hier zelf wat opgemaakt?
ook als een op een 130pk pompverstuiver dicht gemaakt?
je kunt op marktplaats bijvoorbeeld plaatjes kopen
en op tdiclub worden ze ook verkocht
op elke tdi tot 2002 kun je hem met een plaatje afdoppen
naar 2002 kan soms ook nog
kwestie van proberen
mocht het niet met een plaatje kunnen
dan kun je het altijd nog met vag-com doen
blijft dan nog 13 procent openstaan
19 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar