Volkswagen Golf III: Uitvallen en niet meer starten golf gti

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0 8v

Hallo Allemaal,

Sinds enkele maanden heb ik een Golf III 2.0 GTI 8-klepper.
Vorige week viel hij plots uit. Langs de kant van de weg gezet en even later deed hij het gewoon weer. Helaas viel die na een minuut weer uit. Bleek dat er geen vonk naar bougies kwam. We hebben de bobine vervangen, maar dit bleek niet te helpen. Volgens monteur komt er niet eens een signaal richting de bobine. Iemand tips wat het zijn kan?

Alvast bedankt!

arnovwgti

Geplaatst door arnovwgti (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

Theo Sparenburg (10), 15 jaar geleden

Wellicht het contactblokje van het contactslot. Komt meer voor.



vr.gr. Theo Sparenburg

arnovwgti (0), 15 jaar geleden

[quote=Theo Sparenburg]Wellicht het contactblokje van het contactslot. Komt meer voor.



vr.gr. Theo Sparenburg[/quote]
Dag Theo,

Zou dan startmotor gewoon ronddraaien?

Theo Sparenburg (10), 15 jaar geleden

Zou kunnen. Voor het starten draai je immers de sleutel nog een stand verder door. Meet de spanning op de ingaande zijde van de bobine. Geen spanning, volg de stroomkring. Probeer anders even met de sleutel te "rommelen". Wil dan nog wel eens aanslaan. Weet je het zeker.



vr.gr. Theo

audia4 (0) PRO, 15 jaar geleden

hallgever durft de strijd net zo vaak op te geven als het contactblokje, die kan het dus ook zijn.....

Audidriver73 (0) PRO, 15 jaar geleden

Als je op de + aansluiting van de bobine op het moment dat hij is uitgevallen 12v t.o.v. massa meet op het moment dat je probeert te starten mag je ervanuit gaan dat het contactslot in orde is. Dan is het de hall-gever, ook deze kun je testen met een ledtester op de middelste draad en dan t.o.v + of massa te meten tijdens het starten. Gaat het ledje niet knipperen dan is de hall gever defect.

ATi-VR6 (0), 15 jaar geleden

Module achter de bobine? of zit dat niet bij een GTi?

Bij VR6-jes meestal een combinatie van Bobine en Module(achter de Bobine)

En relais 109 is een vaak voorkomend probleem + contactblokje (bij een VR6)

Relais zit op nummer 3 in de zekering kast, [Engine control unit relay 30, 109, 288]

[url=http://www.postimage.org/image.php?v=PqV...][img]http://www.postimage.org/PqVS8jr.jpg[/img][/url]

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.