Hallo,
Heb hier een zeer raar probleem. Wil er ook bij melden dat ik 1ste monteur ben maar momenteel niet bij een autobedrijf werk.
Mijn Golf 3 16v wilt op de gekste momenten uitvallen. Maar ook heel vaak weer niet. Zit dus geen regelmaat in.
Valt uit als of het contact word uit gedraaid. Heb dit pas 1 keer tijdens het rijden gehad alle andere keren als ik stilstond ( stationair draaien).
Het gekke is als hij uitvalt blijf alles op dash branden dus op contact staan, ik kan hem gewoon starten en hij loopt dan ook weer. Kan dan gewoon weer rijden.
Ook heb ik 2 keer gehad dat hij niet wou aanslaan, dit was niet na het uitvallen maar gewoon nadat ik hem zelf heb uitgezet. Maar dan als ik de 2e keer probeerde te starten sloeg hij normaal aan. Geen idee dus waar ik na moest gaan zoeken maar ben de logische dingen gaan vervangen. Dit heb ik tot nu toe vervangen:
Elektrisch deel contact slot.
Brandstofpomp relais
Brandstofpomp zelf
Hallgever
Ontsteking/verdeler compleet
Bobine
Heb ook al aan alle bedrading gezeten en getrokken hier kreeg ik geen reactie op.
Ben eigenlijk nu beetje ten einde raad, kan iemand mij hierbij helpen?
Gr Jeffry
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ik zou 2 controle lampjes zichtbaar op dashboard plaatsen.
1 op de voeding van de brandstofpomp
1 op het signaal van de hall gever
Als hij het doet dan moet er echt wel één van de 2 wegvallen...
De pomp blijft voeding houden en de hallgever ook. Hij valt dus uit maar kan hem direct weer starten. Wel lijkt het erop dat hij het alleen doet als die warm is. En hoe warmer hij word hoe sneller hij uitvalt. Maar elke keer weer gewoon starten. Elke keer als ik hem gestart heb zakt hij rustig in toeren en dan als hij rustig begint te lopen valt hij uit.
12 jaar
Heb je de temperatuur van koelvloeistofsensor al eens uitgelezen in motorstuurdoos? Als die flipt of sporadisch onderbreekt dan komt die waarde op -20°C of zo met als gevolg véél te rijk ... stilvallen .... verzuipen...
Ja dat zou kunnen maar dan blijft het vreemd dat het alleen gebeurd als de auto warm is. Zou die het ook moeten doen als die koud is toch?
12 jaar
Ik denk het niet want dan heeft hij die choke nog nodig....
Hoofd spannings relais geeft vaak problemen waardoor de ecu geen spanning krijgt.
Relais demonteren en even opnieuw solderen.
Weet het nummer niet zo uit mijn bolle hoofd, dacht 109 of 113, even schema raadplegen.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar