Hallo allemaal,
Ik heb echt veel problemen met me Golf IV V5 2.3 10v.
Ik kocht hem 3 maanden geleden IN goeie staat gelijk 2 weken erna grote beurt geven!!!
Een week later begint er wat te ratelen maar niet echt hard dus geef er niet veel aandacht aan, ook merkte ik dat me versnelling wel erg veel speeling ahd in ze 1, 2 en 3.
Op een dag breekt me schakel stangetje van me versnellingbak.
Na dat ik die heb vervangen nog steeds geratel en speeling in me versnellingen 1,2 en 3.
Weer 3 weken gereden werd het geratel erger en begon hij wat slechter te starten vooral als hij warm was starte hij slecht.
Als hij slecht starte dan starte ik hem ging hij naar zon 10000 toenen en dan viel hij helemaal terug naar 1000 toeren en dan leek het net of me ketting weer werd aan getrokken dat hoord je ook een kraakend geluid en dan zat hij weer in zon 3/4000 toeren.
Toen heb ik me distributiektting laten vervangen 2 kettingen en 4 geleiders + me koppeling.
Dat was gedaan helemaal goed mooi stil en reed lekker alleen hij bibberde bij het op trekken dat schijnt duz me 2-massavliegwiel te zijn die niet goed meer is maar hij schakelt nu ook heel slecht nog steeds spelling in versnelling 1, 2 en 3.
Ook gaat hij heel slecht in ze versnelling 2 als de motor koud is en hij gaat nu altijd slecht in ze 1 of de motor koud of warm is.
Wat kan dit zijn versnelling bak niet goed??
Nieuwe lagers?
KOmt het door het kapotte vliegwiel?
En ook zit er na een maand het geratel en getik er weer in.
Hoe kan dat toch iets ander mss door het vliegwiel??
Of Had er meer vervangen moeten morgen bij de distributie ketting vervangen?
IK hoop dat jullie me kunnen helpen want ben echt te einden raad!!
Mvg nick
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
hebben ze je kettingspanner ook vervangen zo niet laat dit maar eens doen dan denk dat die niet op druk blijft waardoor de riem weer begint te ratelen
dan je versnellingsbak als je meot schakelen zoals je in een soeppan roet is het raadzaam om eens te gaan kijken naar een revisiebak en je tweemassavliegwiel is door je versnellingsbak waarschijnlijk kapot gegaan het vliegwiel zorgt mede ervoor om trillingen op te vangen doordat je versnellingsbak ruim is heeft zo n vliegwiel het zwaar te voorduren
gr.marco
laat al je schakel beweegpunten controleren en alles goed afstellen
oke bedankt voor de reacties!!
Ja de spanner is ook vervangen duz daar kan het niet aan liggen.
Je schakel beweegpunten controleren en alle sgoed afstellen kan dat alleen bijd e dealer?
mvg nick
17 jaar
die heeft er gereedsxhap voor
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar