399 bezoekers online

Volkswagen Passat 2001: Vacuumpomp probleem?

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Diesel, Motorinhoud (cc): 1900

Hallo,

Ik heb al een klein tijdje dat na de tweede of derde keer remmen ik een harder pedaal krijg en moet dus meer kracht
zetten om te remmen.
Probleem, vacuumlekkage denk ik. (rembekrachtiger is droog en heeft niet het bekende waterprobleem)

Bij het controleren van de slangen constateerde ik dat er speling zat op de slangaansluiting van de vacuumpomp.
M.a.w. het tutteltje waar de slang op zit zit dus los in het huis van de vacuumpomp.
Mijn vraag is of dit normaal is en zo niet wat kan ik hier aan doen?
Is het tutteltje weer vast te krijgen?, is er een nieuwe vacuum pomp nodig, en is deze goed zelf te monteren?

Ik lees het graag.
Groet,
Peter

peter1966

Geplaatst door peter1966 , lid sinds 14 jaar geleden

3 Reacties

0

kaleido 1, 7 jaar geleden

Als de motor loopt en je spuit bij dat pijpje wat los zit wat olie , zie je het dan naar binnen gezogen worden?
Zoja dan dicht hij niet goed af en heb je een vacuum lek.
Je kunt proberen de boel goed vetvrij temaken met bv remreiniger en er dan een beetje loctide in de verbinding telaten lopen en kijken of hij vast gaat zitten.

0

peter1966, 7 jaar geleden

Kaleido, bedankt voor je inbreng.
Ik ga binnenkort op vakantie en vindt goede remmen erg belangrijk.
Heb vandaag de auto laten doormeten en de pomp zoog niet voldoende aan.
Zit nu een nieuwe op en remt weer als een nieuwe.
Vacuumpompen gaan niet snel kapot maar kan dus wel.
Groet,
Peter

0

peter1966, 3 jaar geleden

Vacuumpomp vervangen, euvel opgelost.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.