Hallo,
Hier een passat waarbij de motor af en toe uitvalt bij het loslaten van het gaspedaal.
Lijkt in de stationair regeling te zitten want de ene keer wordt het toerental goed opgevangen maar anders wil de motor bijna uitvallen (komt onder 500 toeren ) maar wordt dan weer keurig teruggeregeld naar stationair.
Maar komt ook regelmatig voor dat vooral bij koude motor de motor uitvalt.
Geen storingscodes gevonden.
Zou dit met de temp.zender te maken kunnen hebben?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
gasklephuis schoonmaken en opnieuw inleren.
Zit hier ook met een passat 85kw 2.0 lt te etteren.
Deze heeft volgende. auto valt onder het rijden tijdens deellast stil.
Dus stationair en acceleratie gaat goed, maar tijdens constant rijden valt de auto uit. resulteert in hevig stoten.
Is geen pijl op te trekken. soms gaat het 10 tot 20 km goed en dan weer uitval. soms wel 4 sec.
Het betreft een oude passat van 91.
Er zit maar één stekkertje bij de versnellingspook om uit te lezen.
Om uit te lezen met VAG Com zijn er twee stekkertjes nodig. maar deze tweede zit er echt niet, ook niet onder de bekleding alles eruitgehad.
bougies, verdelerkap. rotor vervangen.
zekering brandstof pomp op goed contact gecontroleerd.
brandstofpomp op achterruitverwarming aangesloten om slecht relais uit te sluiten.
Iemand dit bij de hand gehad en een oplossing voor deze nare storing.
16 jaar
Hoi jorini, auto die jij opgeeft is niet echt te vergelijken met de topicstarter.
uitlezen doe je met knippercode's, via de ene draad. Dat gaat waarschijnlijk toch je probleem niet oplossen; dus zou daar niet teveel tijd in steken. Storingscode's bij deze wagens zijn zeer beperkt te noemen; zo'n beetje alleen storing als de motor helemaal niet meer loopt, tijdelijke storingen zijn gewist zodra de storing weg is. (zoals in jouw geval)
Wat zou kunnen is dat de gasklepositiemeter gammel is en op het moment van uitval geen signaal meer geeft. Met de multimeter is dit te testen; motor warm, dan moet de weestand geleidelijk veranderen bij het openen van de gasklep. Beetje wrikken en morrelen, misschien meet je de storing er dan uit. Kunt ook op de sloop voor een paar tientjes een ander scoren, uit een audi, passat of golf 3. Even op het bosch onderdeelnummer letten.
hoi adia4,
bedankt voor je snelle antwoord.
Ga hier zeker mee aan de gang.
zo'n gasklep positiemeter heb ik nog wel liggen. Dus dat is geen probleem.
Maar als deze zou vervangen. wat is de basisstand. Heb gezien dat je dat ding kan verschuiven.
Groet,
jorini
16 jaar
Moet het gasklephuis na het schoonmaken opnieuw worden ingeleerd?
Of is het mogelijk om het gasklephuis te reinigen zonder het opnieuw te moeten inleren?
(ik stel deze vraag omdat ikzelf niet de mogelijkheid heb om gasklephuis in te leren)
Alvast bedankt. Gr . Peter
moet ingeleerd worden, anders totaal geen effect. Heb je vag-com of testkast bij nodig.
succes
krijg auto volgende week terug.....zal resultaat laten weten.
Bedankt voor de info!
Gasklep schoongemaakt en nieuwe temperatuurzender erin gezet en probleem opgelost !
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar