Volkswagen Golf III : Vanalles en nog wat...

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1900 TD

Hoi,
Ik heb de laatste tijd niets anders dan problemen met mijn golf.

Als hij koud is start hij direct, en brandt ook het gloeilampje op het dasboard.
Auto rijdt goed, trekt goed,... Maar als ik stop en leg de motor af, en daarne opnieuw probeer te starten wil hij bijna niet meer.
Na lang genoeg starten, slaat hij gelukkig aan.
Wat kan dit probleem zijn?

Als ik met de auto rijdt, en hem parkeer, ligt er na 5 min al direct een plasje diesel onder.
Ik denk dat hij aan de gashendel op de pomp lekt.
Kan dit? en is dit makkelijk te maken?

Bij stuur gans uitdraaien begint de servo te fluiten. Is dit normaal?

Kan iemand mij raad geven?
Ik ben niet bepaald onhandig, dus zelf maken moet wel lukken.

groetjes,

rustynail1

Geplaatst door rustynail1 (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

10 Reacties

johndoornbosch (0) PRO, 15 jaar geleden

idd komt dat meer voor lekkage langs het asje van de gashevel. asje met bronzen bus en o ring moeten vervangen worden,als je niet weet hoe het in mekaar steekt dan niet aan beginnen. het piepen van je servo is een kwestie van een andere riem of spannen. gr john

Thijs11395 (0) PRO, 15 jaar geleden

Warme start: lucht in de leiding of temperatuursensor

Brandstofpomp opnieuw afdichten: als je wat Duits kunt, lukt het je wellicht hiermee: http://www.uwereimann.de/poel/01_golfumb...
(kijk onder de verschillende hoofdstukken "ESP ausbauen/dichten")

Succes, Thijs

stefan84 (0), 15 jaar geleden

Indien je het zelf doet,wel goed op het asje en de gashendel letten,als je deze verkeerd monteerd,kun je niet veel gas meer geven of het tegenovergestelde..

Maar wel eerst even goed kijken of hij daadwerkelijk bij de pomp lekt..

Gr Stefan

rustynail1 (0), 15 jaar geleden

Hoi,
bedankt voor jullie reacties, hier kom ik wel al een heel eind verder mee.
In het weekend ga ik hem eens duchtig onder handen nemen.
groetjes,
Dennis

rustynail1 (0), 15 jaar geleden

Hoi,
Vandaag naar mijn Golf gekeken.

Starten bij warme motor lukt al pakken beter. Temperatuursensor uitgetrokken en opgelost.

Dan naar de dieselpomp gekeken en heb de lek duidelijk kunnen constateren.
Bij stationair toerental lekt hij niets, maar vanaf dat je gas geeft komen er druppeltjes diesel uit het zwarte rubberen slangetje aan de zijkant van de dieselpomp.
Wat kan ik hieraan doen?
Het slangetje dat van de turbo naar de dieselpomp gaat is wel versleten, kan dit hier iets mee te maken hebben?

[url=http://img522.imageshack.us/my.php?image...][img]http://img522.imageshack.us/img522/7318/...[/img][/url]

[url=http://img522.imageshack.us/my.php?image...][img]http://img522.imageshack.us/img522/6160/...[/img][/url]

Alvast bedankt,
Dennis

stefan84 (0), 15 jaar geleden

hallo dennis

Is het slangetje waar hij lekt niet poreus of gescheurt ?

Anders gewoon iets ervanaf halen,hij lekt dus niet aan het asje van de pomp.

Ik zou dan gelijk ook even een nieuwe temp sensor kopen.. ivm het starten.

Gr Stefan

rustynail1 (0), 15 jaar geleden

Hoi,
Daarjuist dat zwarte dingetje er eventjes afgetrokken.
Het lijkt me meer een hoes die er over zit.

Daaronder zit gewoon een klein gaatje (lijkt op een nippeltje). Want je kan dat stukje volgens mij gewoon uit de pomp draaien.

[url=http://img509.imageshack.us/my.php?image...][img]http://img509.imageshack.us/img509/3241/...[/img][/url]

Groetjes,
Dennis

Thijs11395 (0) PRO, 15 jaar geleden

[quote=rustynail1]Het slangetje dat van de turbo naar de dieselpomp gaat is wel versleten, kan dit hier iets mee te maken hebben?[/quote]
Dit is als ik me niet vergis een luchtslangetje van de LDA. Daar hoort geen brandstof in te zitten en het zou dus geen verband houden met jouw probleem. Ik denk dat je lekkage hebt op de punten die John #2 beschrijft.

Succes, Thijs

rustynail1 (0), 14 jaar geleden

Hoi,

Het probleem van de lekkage is opgelost.
Na lang zoeken en rondvragen was er toch iemand die dat me zei om het slangetje, van de turbo naar de dieselpomp te vervangen.
Want als de turbo de pomp niet bediende (dmv onderdruk), kon hij ook niet meer brandstof leveren.
Die brandstof zocht zich dus een weg naar buiten.
De wagen rijdt nu ook trekt nu pakken beter op.
Wat een geluk dat het dat slangetje was.

Nu ik heb bijna alles opgelost, maar nu begint hij s'morgens slecht te starten.
Ik moet soms tot 3x gloeien voor hij aanslaat, en er komt dan ook veel zwarte rook uit vanachter.
Zijn de gloeibougies versleten?

Groetjes,

Thijs11395 (0) PRO, 14 jaar geleden

[quote=rustynail1]Het probleem van de lekkage is opgelost.
De wagen rijdt nu ook trekt nu pakken beter op.
Wat een geluk dat het dat slangetje was.[/quote]
Mooi! Dat beter trekken klopt wel met de LDA.
[quote=rustynail1]Want als de turbo de pomp niet bediende (dmv onderdruk), kon hij ook niet meer brandstof leveren. Die brandstof zocht zich dus een weg naar buiten.[/quote]
Het is niet zo dat de méér brandstof nu naar buiten kwam, die werd gewoon niet op druk gebracht.

[quote=rustynail1]Nu ik heb bijna alles opgelost, maar nu begint hij s'morgens slecht te starten.
Ik moet soms tot 3x gloeien voor hij aanslaat, en er komt dan ook veel zwarte rook uit vanachter.
Zijn de gloeibougies versleten?[/quote]
Misschien heb je per ongeluk een stekker losgewerkt. Controleer eens bij het op contact zetten de binnenverlichting zwakker gaat branden. Zodra het gloeirelais afvalt, zie je het binnenlicht weer feller worden. Als je dit niet ziet, wordt er niet gegloeid. Je kunt dan kijken of de zekering nog heel is of de bougies een voor een testen met een losse draad. Of probeer eens twee-drie keer voor te gloeien voor het starten.

Succes, Thijs

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.