Beste Techniekers,
Ik wil jullie bij deze raad vragen.
Mijn wagen heeft momenteel 490.000km op de klok en zou deze zomer op vakantie willen gaan. Dat is ongeveer heen en terug met daar wat rondrijden ongeveer zo'n 10.000km dat ik ga rijden.
De enigste wat ik heb is dat de wagen in noodloop valt bij 120km/h. Gedurende 9 jaar dat ik deze wagen heb zijn de schoepjes 2 keer gezuiverd. De laatste keer zag ik dat er wat slijtage zat aan paar schoepjes.
Is het verstandig om de schoepjes alléén te vervangen (verkrijgbaar op ebay.de) of de turbo volledig te vervangen door een ruil turbo (ook verkrijgbaar op ebay.de) + heb ook ergens op forum gelezen dat de oliepompjes zich ook zouden begeven, zou ik deze ook best vervangen?
Alvast hartelijk dank,
met vriendelijke groeten,
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Nja je moet eerst weten of het wel aan de turbo ligt dus wat is de foutcode als je hem uitleest? Turbodruk onderschreden of overschreden?
In beide gevallen kan het aan de turbo zelf liggen maar ook aan de aansturing hiervan en dan heb je het over vacuumslangetjes en regelklep N75 dus ik zou eerst eens laten uitzoeken of het wel de turbo is die stuk is.
Mocht de turbo stuk zijn dan zou ik een complete gereviseerde monteren, geen losse delen gaan vervangen mits de auto dat nog waard is en als je er nog een tijd mee wilt rijden maar deze blokken heb ik ook wel gezien met meer dan 5 ton en bij goed onderhoud gaan deze blokken zowat niet stuk.
Hallo Ricky,
Ik denk toch dat het aan de schoepjes gaat liggen omdat ik een tijdje terug de drukdoos losgemaakt had en zo de stang heb bewogen. Ergens in het middenstand bleef die precies haken. Zal deze wel laten uitlezen.
Zou ik me ook geen zorgen maken voor de oliepomp? Ik moet nog geen 0,5 liter bijvullen om de 15000km.
Met vriendelijke groeten,
10 jaar
0,5 liter op 15000km is super en helemaal bij deze km stand! En van deze bouwjaren heb ik persoonlijk nog nooit de oliepomp vervangen dus ik zou me daar niet druk over maken.
Beste Ricky,
Gisteren heb ik met succes de Turbo vervangen door een revisie. Hij gaat nu niet meer in noodloop.
Echter wat me nu opvalt is dat mijn vorige turbo iets sneller reageerde bij accelereren. De schoepen bewegen (zelfs met de hand) héél soepel, de stang zie ik mooi bewegen.
Kan de stangetje van de drukdoos niet bijgesteld zodat de turbo ook bij lage toeren ook werkt of moet de turbo nog inwerken omdat deze nieuw is?
Alvast bedankt,
Met vriendelijke groeten,
10 jaar
Hey Ricky,
Als ik boven de +/- 1900 /min blijf is de acceleratie goed.
Groetjes,
10 jaar
Zitten alle slangen er goed op en hoor je geen blaasgeluid? Staat er een storing in het geheugen?
Het kan ook tussen je oren zitten he, misschien let je er nu extra/teveel op?
Denk dat ik het ff zou aankijken.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.
10 jaar