close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Passat: veel olie bij olie koeler

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Diesel, Motorcode: 19 tdi

er komt olie bij aan sluitingen naar de olie koeler iemand een idee hoe dat komt

Geplaatst door

ed53 (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Lekkage...?

Santa 0

14 jaar

Het is meer zweeten rondom aan sluitingen naar interkoeling toe en terug

ed53 0

14 jaar

Je zegt nu interkoeling. Bedoel je de koeler voor de olie of die voor de lucht na de turbo?

oldford 0
badge

14 jaar

Een beetje zweten aan de slangen van intercooler zie je wel vaker..

stefan84 0

14 jaar

er zit verschil tussen een interkoeler en een oliekoeler.
Een oliekoeler koeld olie en een interkoeler koeld lucht (een interkoeler kan dus geen olie lekken)

Hans4040 1230
badge vip badge

14 jaar

Hans

Je ziet wel vaker wat olie aan de slangen van de intercooler hangen, dus een beetje zweten..

Als na verloop van tijd de turbo wat olie langs het lager duwt, of het via de carterontluchting de inlaat inkomt, loopt het dus ook door de intercooler met dit als resultaat, tenminste, ik neem aan dat dit ermee bedoelt word.

Gr Stefan

stefan84 0

14 jaar

Stefan
dit bedoel ik inderdaad word dan de carter druk hoger na verloop van tijd hij heeft nu 300000km gelopen
ik heb alle slangen nu goed aan gedraaid deze zatten niet allemaal goed en ik heb de carter ontluchting schoon gemaakt kan ik er nog meer aan doen?
gr Ed

ed53 0

14 jaar

Ed

Hangt de turbo ook onder de olie ? Dus daar waar de slang van het luchtfilter op komt..

Veel meer dan dat kun je niet echt doen..

Het kan niet meteen kwaad wat je ziet, zou het eens even afwachten nu de slangen en aansluitingen nagelopen zijn, maar hij moet natuurlijk niet extreem veel olie de intercooler in gaan duwen, want dan kan het zijn dat hij na verloop van tijd op zijn eigen olie gaat lopen, en dan kun je met wat pech de motor niet meer uitzetten met de sleutel als hij 'op hol' slaat..

Je zou eens een keer de compressie kunnen laten meten of een cilinder lektstest kunnen laten uitvoeren.

Gr Stefan

stefan84 0

14 jaar

[quote=stefan84]Je zou eens een keer de compressie kunnen laten meten of een cilinder lektstest kunnen laten uitvoeren[/quote]
Zie het verband niet zo Stefan ??

De oliekoeler is een onderdeel van het oliefilterhuis, wellicht is hier in het verleden iets overeen gemorst.

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

14 jaar

Haha nu je het zegt Paul.. Ben er niet helemaal bij vandaag denk ik.

Gr Stefan

stefan84 0

14 jaar

Er hangt alleen een paar druppels bij de aansliuting naar de interkoeling toe anders nergens deze zijn nu goed aangedaaid dus ik kijk het even aan hoe het nu gaat maar toch allemaal bedankt ik ben weer wijser geworden
ps allemaal nog prettige dagen Gr Ed

ed53 0

14 jaar

Olie in het inlaatsysteem komt wel vaker voor. Bij de oude VP motoren gewoon de EGR-klep afdoppen.
Bij de PD motoren kun je dit geintje in een andere variant ook nog wel toepassen.
Daarna het inlaattraject schoonmaken en de olie zou verdwenen moeten zijn.

Santa 0

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.