Beste mensen,
Bij een bocht naar rechts schuurt de schotel van de schokbreker rechts voor tegen de veerpoot aan. Ik dacht eerst dat het de draagarmen waren en vervangen, zonder resultaat.
Het is toch niet zo dat zo'n gietijzeren veerpoot krom is getrokken?? Of zal het de schokbreker zijn die niet goed is? Kan het zijn dat de schotel aan de veerpootzijde smaller is dan rondom?
Heel vervelend weer.
Graag jullie reacties maar weer......
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Maar hoe bedoel je het precies want deze Passat heeft een multi ophanging dus de schokdemper staat stil tijdens sturen, alleen de kogels van de 4 draagarmen draaien tijdens sturen.
Hoe klikt het geluid precies en bij welke omstandigheden hoor je het wel of niet? Hoor je het ook tijdens sturen bij stilstaand?
Beste Ricky,
Als ik de stuur naar rechts omgooi tijdens het rijden maar ook op de bokken schuurt de fusee tegen de schotel van de schokdemper. Ik kan het dus ook nadoen door de wiel met de hand te draaien. Ook dan schuurt de fusee tegennde schotel waar de veer op rust.
Het zijn niet de draagarmen want ik hen een andere setje gemonteerd en probleem blijft. Ik zit te prakizeren of de schokbreker iets gekromd is. De fusee krom lijkt me niet zo voor de hand liggend. Althans zo'n gietijzeren ding buigen moet wel veel gebeuren.
10 jaar
Spoort de wagen wel goed? is er gesleuteld?? (verlaagd)
meestal is jouw bovenstaande klacht het gevolg van een aanrijding waarbij het wiel vol geraakt is vanaf de zijkant. De draagarmen hangen in rubber dempers en kunnen wat wijken, de veerpoot met schokbreker wil niet weg en krijgt de volle knal. Kan knikken in dat geval.
Helaas is er dan meestal wel nog wat meer aan de hand......
Nee er is geen aanrijding geweest in die zin dat de auto van de zijkant is geraakt.
Ik heb vandaag de schokbreker uitgebouwd en omgedraaid, in het geval deze krom zou zijn. Maar helaas geen enkel effect. Nog altijd schuurt de fusee tegen de schotel.
De andere kant schuurt maar net niet. Daar zit tussen de schoten en de fusee in het geval een bocht naar links echt maar 1 of 2 mm ruimte tussen. Is dit normaal. In 2009 had ik de schokbrekers vervangen voor Kayaba schokbrekers. Zit er nog verschil in schotels tussen schokbrekers?
De uitlijning ging goed, behalve 1 zijde had de camber een kleine afwijking.
Zal het dan toch aan de fusee liggen. Kan zoiets krommen?
10 jaar
Beste mensen,
Ik heb het probleem opgelost door een deel van de schotel af te slijpen. Dit nadat ik bij de sloop een monroe heb gezien die af fabriek een stuk recht was geslepen.
Ik had kayabas eronder.
Bedankt voor jullie reacties.
10 jaar
Beste mensen,
Ik heb het probleem opgelost door een deel van de schotel af te slijpen. Dit nadat ik bij de sloop een monroe heb gezien die af fabriek een stuk recht was geslepen.
Ik had kayabas eronder.
Bedankt voor jullie reacties.
10 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.
10 jaar