Volkswagen Golf V: verkoopadvies: golf tsi 2012 ivm distributie ketting

Bouwjaar: 2012, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.2-1.4

Hoi

Ik wil een golf TSI 1.2 of 1.4 kopen uit 2012
Vraag: sinds welke bouwjaar en bouwmaand zijn de problemen met de distributie ketting opgelost.
bvd

gr Peter

peeel

Geplaatst door peeel (0) , lid sinds 9 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

15 Reacties

moderator (0) PRO, 9 jaar geleden

Welke problemen waren er dan?

JagerAutomotive.nl (0) PRO, 9 jaar geleden

Ik denk dat de meeste kettingen en bijbehorende onderdelen al vervangen zijn door gemodificeerde. Als je bij een auto gaat kijken, kan je de onderhoudshistorie opvragen en zien of er iets aan gedaan is.

ricky (0) PRO, 9 jaar geleden

Nou het advies is: Koop er 1 waar in ieder geval de ketting al recentelijk is vervangen en dat geld voor beide motoren die je noemt.
Let bij een koude start op ratelgeluiden die na een paar seconden opeens weg zijn maar ook na even gereden te hebben en dan na 10 minuten weer starten, als je dan dat geratel weer hoort voor een seconde op 2-3 dan ketting probleem (en/of nokkenasversteller probleem bij de 1.4).
Je kan niet echt van jaartallen spreken wanneer iets "opgelost zou zijn" want het komt nog steeds voor. Zorg dat je goede garantie hebt of koop hem voor minder en laat dan gelijk iig de ketting vervangen als deze nog niet is vervangen.

JagerAutomotive.nl (0) PRO, 9 jaar geleden

Ricky:
Zijn de problemen wel opgelost bij de kettingen en nokkenasverstellers die vervangen zijn?

ricky (0) PRO, 9 jaar geleden

Nou mijn ervaring is dat bij de 1.4 blokken dus de twincharger (CAV, BMY) en de enkel geblazen turbo blokken (CAX) en ook bij de non turbo 1.4 en 1.6 dat het nokkenasversteller probleem is verholpen, tenminste geen ratel meer tijdens starten in eerste instantie maar alsnog rekt de ketting wel weer op dus krijg je weer hetzelfde soort geluid, maar dat valt wel mee opzich.
Bij de 1.2 (CBZ) heb ik al vaker weer de ketting moeten vervangen en ook de spanner omdat het geluid weer terug kwam. Vaker melding gemaakt bij de importeur dat het geluid er weer is (nadat de ketting laten we zeggen na 40.000km weer is gaan ratelen) en dan zeggen ze dat het zo hoort en er niks aan mag doen voor garantie dan.... Timing gecontroleerd en die blijk dan wel goed dus spanner maar vervangen en daarna niet meer terug gezien. Maja ik werk bij dealer en dan komen ze sowieso niet meer terug bij hoge km standen en aantal jaren oud. Wat er daarna gebeurd of het probleem weer is terug gekomen dat kan iemand van een universele garage weer beter beoordelen.

primera p11 (0), 9 jaar geleden

Hoi Ricky.
Heb er pas nog eentje gezien van 2013 was met opgerekte ketting,een 1.2 ibiza.
Ik dacht dat het na 2012 eigenlijk niet meer voor kwam.

JagerAutomotive.nl (0) PRO, 9 jaar geleden

Oké, bedankt voor de info!

peeel (0), 9 jaar geleden

Hallo Allemaal

Ik heb een Golf gekocht, alleen wel iets ouder
Een Golf1.6 FSI uit 2006 met 85.000 km

bedankt voor alle tips en reakties

gr Peter

JagerAutomotive.nl (0) PRO, 9 jaar geleden

Gefeliciteerd met de aankoop. Heb je nog geïnformeerd naar de historie en met name die van de ketting?

ricky (0) PRO, 9 jaar geleden

Als je bij koude start (en ook na bv 1 uur stilstaan bij warme motor) eerst wat geratel hoort en na 3 sec weg dan wel advies de complete kettingset inclusief de nokkenasversteller te gaan vervangen, hoor je niks dan lekker zo laten.
Verder gaat er opzich weinig stuk aan dit blok bij normaal onderhoud e.d. Ja soms de egr klep of de bedrading van de rembekrachtigings druksensor en zelden de 2 katalysatoren.
Idd hoop ik ook wel dat je de historie weet.

primera p11 (0), 9 jaar geleden

Vergeet de NOX sensor niet,is inclusief update ook een aardig bedrag.
Maar goed,aan alle auto's is tegenwoordig wel wat.

ricky (0) PRO, 9 jaar geleden

Ja idd das waar de nox.
Ook trouwens als je wat gebonk hoort bij scherpe hobbels dan de achterste rubbers van voorwielophanging speling.
Versnellingsbak problemen komen ook voor (prise-as lager of synchromeshring van 2e versnelling) maar goed hou het ff in de gaten en anders horen we het wel.

JagerAutomotive.nl (0) PRO, 9 jaar geleden

Maar..... Verder zijn het fijne auto's!

primera p11 (0), 9 jaar geleden

Ja hoor.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.