Hallo, wij hebben een golf binnen gekregen die op die cilinders loopt. Compressie gemeten en op de 1ste cilinder bijna geen compressie. Cilinderkop eraf gehaald twee inlaat kleppen bij de eerste cilinder sloten niet meer af door de koolaanslag. twee kleppen vervangen en de andere kleppen opnieuw gesetteld. ketting ook vervangen voor zkrheid want die rekken ook nog wel eens. Auto loopt weer maar nog steeds bijna geen compressie op de eerste cilinder. Auto heeft pas 62000 km gelopen en vastzittende zuigerveren geloof ik niet zo in. Iemand een ander idee?
groeten ed
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Het probleem zit toch echt in de zuigerveren. Hiervoor is een gemodificeerd set leverbaar.
Gr. paul
Zitten ze dan vast of zijn ze versleten? Als ze vastzitten krijg ik ze dan nog los zonder weer de kop er af te halen?
Vaak door koolafzetting zitten de veren vast / minder gangbaar.
Ben bang dat het e.a toch weer uit elkaar zal moeten.
Gr. paul
Maar waardoor komt deze koolaanslag eigenlijk, dat het probleem zich straks niet weer voordoet bij 60.000 km.
En anders is er een brok zuiger, het gedeelte tussen de veren afgebroken. Je moet goed kijken maar zitten dan vaak 2 scheuren van boven naar beneden en dat deel is dan afgebroken.
Doe eens een lektest, als hij blaast vanuit carter dan weet je al genoeg.
Bedankt voor de reacties, maar als ik het goed begrijp hebben we hier een type motor waar de ketting van oprekt, koolaanslag op de kleppen, vastzittende zuigerveren of een gebroken zuiger. Maar als ik dat allemaal oplos, is dan het probleem ook opgelost waardoor dit komt?. Ik werk nu 20 jaar met vw en maar de laatste tijd gaat het toch niet goed met dit merk.
Nja ketting oprekken komt zowat bij alle VW blokken voor (dus ook bij alle andere VAG auto's met zelfde blok...). Koolaanslag voornamelijk bij de 1.8 turbo en de 2.0 turbo (met ketting) en de 1.4 Twincharger. Zuigerveerproblemen ook bij deze 1.8 en 2.0 blokken en gebroken zuiger voornamelijk bij de 1.4 twincharger. Ja idd VW is niet echt goed bezig. Kan je wel denken van: "je ziet alleen de slechte in de werkplaats" maja als je elk boutje van een bepaald type blok gelijk al herkend en precies weet waar dat boutje gemonteerd zit zegt dat wel genoeg denk ik..Nu bij de nieuwste motoren bv in de Golf 7 loopt de nokkenasversteller in puin.
Het maakt zelfs niet uit of het een BWK of een CAV motor betreft. Dus haal je gereedschap maar uit je kist en begin te sleutelen. Je hebt de hoofdprijs.
Het is eigenlijk schandalig dat vag hier nog mee weg komt. Ik heb pon aangeschreven maar die vond t alleen vervelend dat we dit mee moesten maken en verwees ons naar de dealer om t te laten repareren. De volkswagen dealer hier in de buurt wist natuurlijk weer nergens van dat dit soort problemen met deze motoren er zijn. Dat er ook geen garantie of een terug roep actie er is dat kan tegenwoordig toch niet meer.
[quote=at]Dat er ook geen garantie of een terug roep actie er is dat kan tegenwoordig toch niet meer.[/quote]
Garantie en of een coulance wordt wel gegeven, alleen niet meer op een voertuig van bj 2009.
Gr. Paul
Zuiger is er uit. Zuigerveer en zuiger gebroken. Wat is wijsheid? Ik zie geen beschadiging op de zuigerwand. Moet ik nu 4 nieuwe zuigwrs plaatsen of een nieuw onderblok?. En gaat t niet opnieuw gebeuren. ?
Ik probeer een foto te plaatsen.
Groeten ed en bedankt voor de reacties.
Heb net een monteur van de dealer gesproken, het komt toch regelmatig voor. blijkbaar kwaliteit onderdelen niet al te best. Vier nieuwe zuigers met zuigerveren erin, software update, en hij kan er weer tegenaan. Ben benieuwd.
Ja inderdaad het komt vaker voor, moet zeggen de laatste tijd wel een stuk minder. Maar zoals je zegt dat je niets aan de cil wanden ziet dan inderdaad alleen 4 nieuwe zuigers monteren en dan is hij weer goed. Volgens mij heb ik ze bij mij dan daarna niet meer terug gezien maar ja dat heb ik ook weer niet goed bijgehouden.
Let er ook op dat je de juiste bougie's monteerd! Onderdeelnummer moet eindigen op een B.
Nu je toch klepdeksel eraf hebt kijk dan ook even of de middelste nokkenaslagers niet los zitten van de nokkenas, dat kwam ook wel eens voor. Je kan ze dan axiaal bewegen, ze laten dan los van de nokkenas.
Ook goed opletten tijdens monteren klepdeksel dat je de tuimelaars niet per ongeluk een tikje geeft waardoor ze naast de nokken komen te liggen.
klant rijdt al bijna twee wkn zonder problemen dus probleem opgelost.
Auto is geupdate, de auto rijdt als een zonnetje. De dsg schakelt nu 300 toeren later dan voorheen. Hopen dat de motor nu intern iets schoner blijft.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
10 jaar