Volkswagen Golf V: dsg en dashboard

Bouwjaar: 2009, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1,9 tdi

Heb twee problemen,

De eerste is de DSG, bij koude start zit hier een tik in, als de motor warm wordt is dit over en de bak schakelt soms niet van 4naar 5 en van 6 naar 7, als je hem handmatig door flippert gaat hij meestal weer terug
Bij de VW-garage een diagnose laten stellen en die zeggen dat dit aan de koppeling ligt en deze vervangen moet worden.
Auto heeft 222600 km gedraad en volgens de gegevens is bij 111500km het massavliegwiel vervangen en de koppeling en drukgroep uitgebouwd en ingebouwd dus ik mag aannemen dat deze toen ook vernieuw zijn, de auto was toen niet in mijn bezit dus ik kan dit niet controleren.
klopt deze conclusie?

Het volgende probleem ik t deze week met een lege accu, opgeladen en later deze week was hij weer leeg, de dynamo laadt wel bij maar ik zie dat het display tussen de meters blijft branden , dit gaat ook niet uit na een tijdje dus hier kan de accu natuurlijk op leeg lopen.
Waar kan dit aan liggen?

h.eerkens

Geplaatst door h.eerkens (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

h.eerkens (0), 9 jaar geleden

Het laatste probleem is opgelost , een accu die plotseling de geest heeft gegeven.
Accu(origineel) van 5 jaar oud die de geest geeft vindt ik eigenlijk te snel.

Voor de eerste vraag hoor ik nog graag antwoorden.

wopitop (0) PRO, 9 jaar geleden

Als de bak uit de auto gehaald wordt blijft de koppeling in sw bak zitten. Als er geen reden is om de koppelingEN te vervangen doe je het ook niet.

h.eerkens (0), 9 jaar geleden

Dus ik mag aannemen dat deze toen zijn vernieuwd?

P. Kelder (0) PRO, 9 jaar geleden

[quote=h.eerkens]Dus ik mag aannemen dat deze toen zijn vernieuwd?[/quote]
De diagnose van de dealer zegt iets anders. Testapp. geeft exact weer wat er aan de hand is en wat moet worden vervangen.
Een defect aan de koppeling en de mechatronic is niets nieuws het is één groot drama.

Gr. paul

h.eerkens (0), 9 jaar geleden

Ik denk dat ik maar het advies van de dealer opvolg van als het niet erger wordt , gewoon doorrijden.
Eventuele vervanging is ook niet goedkoop en brengt geen meerwaarde aan de auto aan.
Inruilen is ook geen optie, auto met deze kilometer stand is ook niet meer gewild dus wordt ook niet veel op geboden.

Deze item kan gesloten worden.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.