goedendag !
Ik verlies koelwater , de ene keer meer dan de andere , soms halve liter op 75 km rijden .Ik heb het idee dat als het buiten voor nederlandse begrippen erg warm is er meer verlies is dan op koelere dagen)
Er is uitwendig niets te zien , geen grijze pluimen , motor loopt goed , expansievat met dop zijn vervangen door nieuwe , evenals de koppakking (hoewel bij afpersen geen drukverlies onstond) .Vloer is droog en ik ruik geen zoete lucht .....
Verwarming wordt trouwens niet heet , wel warm .....
Heeft er iemand een idee wat de oorzaak kan zijn ??
groeten Jans
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Zie je ook nergens een groene aanslag zitten bij slangen/klemmen/aansluitingen..anders eens even het systeem onder druk laten zetten om zo eventueel de lekkage te kunnen ontdekken.
Gr Stefan
radiateur op de randen lek/verkleurd
door de rijwind verneveld het en zie je er niets van terug
Ik zie zo niks van de randen van de radiator , moet ik hem dan uitbouwen ??
Verder zie ik geen groene aanslag oid , helaas .....
als ik net 70km gereden heb en zet de auto weg maar zet hem weer op contact , zou de fan dan ook niet moeten draaien ?
15 jaar
er is meer loos ben ik bang ;
Heb weer 75 km gereden , waterslang boven staat goed onder druk en is heet , waterslang onder bij radiator (de dikke)
voelt koud aan en kan je zo inknijpen .......
Thermostaat kapot ? of waterpomp ?
groeten Jans
15 jaar
radiateur dicht gekoekt inwendig
geen doorstroming of te weinig
boven heet onder koud
dan perst ie de koelvloeistof eruit en dat is wat je verliest
en kan je dat reinigen of moet de radiator vervangen worden ?
15 jaar
[quote=bobross1362]en kan je dat reinigen of moet de radiator vervangen worden ?[/quote]
Gemiddeld staat er 7 jaar voor een radiateur.
In geval van een verstopping zoals deze kun je de radiateur het beste vervangen.
Gr. paul
en een radiateur is goedkoper als een koppakking en gescheurde kop
vervang ook meteen de thermostaat en de koelvloeistof
dus zo snel mogelijk vervangen en de km's die ik nog moet maken rustig aan rijden en geen 150km/uur ?
en verwarming openzetten ?
Geen twijfel mogelijk over diagnose ?
Dan zal ik direkt een radiateur bestellen .
Bedankt voor uw inzet !
15 jaar
ik zou met een dicht gekoekte radiateur helemaal niet meer rijden
ik zal toch weer naar huis moeten ........
en ik rijd er al weken zo mee denk ik , dus zal 1 rit meer of minder ook niet meer uitmaken .
Bedankt en we hebben weer wat te doen .......
15 jaar
Zijn we uitgekat? Dan maar weer terug naar de oorspronkelijke vraag van de TS................
goeiedag !
ik zou nog terugkomen om de boel afteronden ......
Nadat een andere kop ook geen oplossing bood bleef er niets anders over dan het onderblok daar 1 van de zuigers mooi blank was ipv met roet .
Nu is het onderblok dus ook vervangen waarbij ook maar direkt de lagers en zuigerveren vernieuwd zijn .
Hij vertoont geen lekkage meer en rijdt weer als een speer .(hij heeft er gelijk maar een motor ingezet die meer vermogen heeft op mijn verzoek :) )
Dit alles voor 800 euro , lijkt mij geen gekke prijs !
15 jaar
Voor die prijs maakt de dealer op vandaag de deur nog niet meer voor open :)
Heb je niet eerst geprobeerd met een andere radiator ? was de oude kop gescheurt omdat je een andere erop gezet had ?
Gr Stefan
15 jaar
Nee , ik heb in de tijd dat ik ermee reed niets geconstateerd en bij het afpersen van het koelsysteem kwam ook niets naar voren waardoor het probleem zich blijkbaar alleen voordeed bij warme motor ....
Tijdens vervangen van koppakking bleek al dat 1 van de zuigers mooi blank was dus als de koppakking ook het probleem niet was nog 2 mogelijkheden overbleven ; de kop of het onderblok .Aangezien hij nog een kop had liggen lag het voor de hand om deze eerst te proberen voordat hij direkt het hele blok zou vervangen .....
15 jaar
[quote=paulkelder][quote=bobross1362]en kan je dat reinigen of moet de radiator vervangen worden ?[/quote]
Gemiddeld staat er 7 jaar voor een radiateur.
In geval van een verstopping zoals deze kun je de radiateur het beste vervangen.
Gr. paul[/quote]
daarbij de ervaring dat bij passats de radiateur de 5 jaar gemiddeld niet haalt omdat ze lek gaan. vw heeft een geval met een mooie materiaalkundige fout gebruikt.....
radiateur van aluminium, zijkanten van kunststof, niets mis mee, maar klemrand tussen alu en kunststof van rvs..... mooi afgelakt, dat moet isoleren.
Een steenslagje en het spel van de galvanische corrosie kan beginnen.....(google hier eens op)
Neem van mij aan, het pekelwater in de winter is een pracht van een elektrolyt. Lekkage zit dan ook 9 van de 10x aan de voorkant, op de rand dus, net naast de rvs klemstrip. koelvloeistof kan soms aan de andere zijde van de wagen op straat komen doordat het over de motorruimtebeplating loopt.
Goedendag,
Ik heb een Golf 4 115pk 2003 hatchback. 223dkm.
Al sinds dat ik de auto heb heeft ie een 'vw kwaaltje' volgens de garage. Als ik een beetje pittig gas geef en zit een tijdje rond de 140+ dan zakt ie op den duur terug en verliest dan heel z'n vermogen. Van de zomer ook op vakantie geweest had er toen ook veel last van zo had ik toen meerdere malen dat ik met 80 de berg op moet. Als ik dan een keer het contact aan en uit zet is hij weer normaal mar vlug daarna weer hetzelfde euvel. Op het begin is al meerdere malen de luchtmassameter vervangen maar dat mocht niet baten, men zegt dat als ik het goed wil maken ik de hele turbo zou moeten vervangen maar dat is mij te duur.
Gr. cj
15 jaar
[quote=vlugge vw]Goedendag,
Ik heb een Golf 4 115pk 2003 hatchback. 223dkm.
Al sinds dat ik de auto heb heeft ie een 'vw kwaaltje' volgens de garage. Als ik een beetje pittig gas geef en zit een tijdje rond de 140+ dan zakt ie op den duur terug en verliest dan heel z'n vermogen. Van de zomer ook op vakantie geweest had er toen ook veel last van zo had ik toen meerdere malen dat ik met 80 de berg op moet. Als ik dan een keer het contact aan en uit zet is hij weer normaal mar vlug daarna weer hetzelfde euvel. Op het begin is al meerdere malen de luchtmassameter vervangen maar dat mocht niet baten, men zegt dat als ik het goed wil maken ik de hele turbo zou moeten vervangen maar dat is mij te duur.
Gr. cj[/quote]
CJ
Zou even een nieuw topic starten met je probleem,om verwarring te voorkomen.
Ook zou ik niet gelijk de turbo vervangen,wellicht is het wat 'kleins'
Gr Stefan
15 jaar
Stefan,
Bedankt voor de info. ik was het ook niet van plan eigenlijk om een nieuwe turbo erin te leggen is mij te duur.
Is het miss ook mogelijk om de EGR klep eruit te halen? Of merk ik het dan nog wel dat ie terugvalt?
Gr. Cj
15 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar