Hallo,
ik rijdt met een VW LT 2.5TDI 102pk bwj 1999 80000km
De bus rijdt perfect in stadsverkeer, eens de bus 90km/h rijdt en je accellereert bij naar 120 ofzo valt het vermogen weg.
Precies of je rijdt vanaf dan zonder turbo,als je dan de motor stil legt en terug start werkt ze terug normaal tot je weer boven die 110km/h wil....
Er is reeds dieselpomp geregeld (2x) , brandstoffilter vervangen
debietmeter is vervangen een elektrische klep ......
De garage zegt dat nu de turbu dient vervangen te worden , maar
ik denk niet dat het dat is.
Weet iemand hier raad mee,???
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
dan heb je een andere storing. tijdens het rijden voel je dat wel
Roetfilter verstopt?(of binnenwerk los)
Oiram
Jamaar als ik de motor stilleg en terug vertrek rijd ze terug normaal.
Als ze haar vermogen kwijt is blijft het zo tot ik het kontakt eens op en af zet
dat is gewoon het storings geheugen dat dan geleegd wordt
wat verstaan jullie onder een debiet meter? is dat de lucht massa meter? ik zou die eens laten controleren of die aan zijn waardes komt
en kijk ook of de egr klep niet open blijft staan door vervuiling die kan je bij wat oudere modellen ook afsluiten
Denk toch dat het de turbo is. Misschien vervuild of regelklep defect, maar kennelijk wordt de druk te hoog als je bij 120km.u komt.
turbo demonteren goed reinigen zeg maar polijsten en zeker resultaat. hij gaat gewoon in de noodloop
ja debietmeter is een lucht massa meter
allemaal hartelijk bedank al
is het motorregelapparaat al uitgelezen zo ja welke storing is er uitgekomen
dat weet ik niet/ ik heb ze al 3maal bij de dealer binnen gedaan
Ik ben zelf ook mekanieker maar heb geen uitleesapparatuur.
Maar ik ga de turbo met regelklep eens demonteren/k'vermoed dat de druk te hoog wordt (klep vast zit)
let op de boutjes van de turbo zijn van hard staal en willen wel afbreken desnoods eerst bekloppen.let op de ligging van de lipjes en de roestvrijstalen ring.succes
kijk eesrt eens of er een katalysator onder zit
even de bouten los en rondje rijden
en verder de eerdere punten die ik genoemd heb
ik heb de turbo gedemonteerd, overdrukklep zit mooi los,en gaat open vanaf een 300gram overdruk.(membraam is ook ok)
Verder ziet de turbo er als nieuw uit, geen speling.
19 jaar
De turbo wordt aangedreven door uitlaatgassen, hoe meer toeren, hoe meer uitlaatgassen, hoe meer druk. Als de turbo niet goed is zul je dit merken in alle versnellingen bij vanaf hetzelfde toerental en niet bij een bepaalde snelheid.
Zelf zou ik denken aan de luchtmassa meter, jouw klacht had ik ook bij mijn Golf IV tdi. Ik had het gevoel dat ik langzamerhand steeds minder vermogen had, 3x naar onze bedrijfsgarage geweest en niets aan de hand. Op een gegeven moment helemaal geen vermogen meer (kwam niet boven de 90 uit), naar de dealer, nw luchtmassa meter en klaar.
Ik heb ooit eens gelezen dat een defecte luchtmassameter geen storingscode geeft, maar dit weet ik niet zeker.
Waarschijnlijk heb je ook bij lagere snelheden minder trekkracht, echter vanaf ongeveer 80 km/u moet de auto meer luchtweerstand overwinnen dan wrijvingsweerstand. En zeker bij een "bus" zul je dan het verschil erg merken.
Probeer eens een luchtmassameter te lenen van je buurman/zwager/of wie dan ook met z'n lease VW, kun je het even uittesten.
19 jaar
Kijk effe of er een kat.onder zit? effe kloppen of element los zit en evt.dwars voor de uitlaat gaat zitten.Na het stop zetten van de motor zakt"stukje"kat./element weer naar beneden en uitlaat is weer vrij????
Temp.meten met draaiende motor voor en achter de kat kan ook
ivm evt.verstopping.
slangen van turbo cq intercooler controleren op dichtzuigen
("zacht"geworden door olie)??
opgelost , een vacuumdarm of druk darm werd vervangen.
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen LT of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar