Hallo,
Mij passat tdi 170 pk heft last van vermogensverlies en een steeds terugkomend motormanagmentlampje. Iedere keer is dan de verschildruksensor van het DRF kapot en raakt hij verstopt.
De wagen heeft inmiddels 105000 km gelopen en het lijkt alsof het roetilter verstopt raakt door een slechte verbranding van de motor waardoor het DRF de grote hoeveelheid roet niet kan verwerken.
Nu zijn bij 95000 km de verstuivers ultrasoon gereinigd waarna de wagen weer als nieuw liep, hij trok vanaf 1500 rom door en was veel soepeler, maar nu, 10000km verder, is het weer hetzelfde liedje.
Aan de testkast laat hij uiteraard niets zien, en de garage weet niet wat te doen, en wacht op de inporteur.
Ik heb nu op een duits forum gezien dat er problemen zijn met dit type motor.
Is er iemand die dit herkend?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ik weet dat die sensor stuk gaat,is dacht ik een terugroepactie?
Heeft de garage al gecontroleerd of de ecu een update nodig heeft.
[quote=ricky]Ik weet dat die sensor stuk gaat,is dacht ik een terugroepactie?
Heeft de garage al gecontroleerd of de ecu een update nodig heeft.[/quote]
Ja de sensor is al 7 keer vervangen, de laatste update zit er nu in, maar maakt geen verschil, behalve dat hij trager is geworden
16 jaar
Hallo, de sensor is al zeven keer vervangen ? Is hij dan ook daadwerkelijk stuk, of geeft hij bijvoorbeeld een "onaannemelijk signaal" af volgens het storingsgeheugen ? Heb dit al eens mee gemaakt, zat er een stekker vol water in de motorruimte.
Groet Jan227
[quote=Jan227]Hallo, de sensor is al zeven keer vervangen ? Is hij dan ook daadwerkelijk stuk, of geeft hij bijvoorbeeld een "onaannemelijk signaal" af volgens het storingsgeheugen ? Heb dit al eens mee gemaakt, zat er een stekker vol water in de motorruimte.
Groet Jan227[/quote]
Dat geeft hij inderdaad aan, maar als ze hem dan vervangen is het opgelost, dus zal het niet snel ergens anders zitten.
16 jaar
Hallo, het kan zijn dat de storing zich agv weerstand in de bekabeling/stekker verbindingen soms voordoet en dat dan de storing opgeslagen wordt. Als de sensor een tijdje daarna vervangen wordt en bv het vocht opgedroogd is, zal de storing niet direkt weer terug komen. Ik denk dat als ze alleen het storingsheugen wissen met de oude sensor eraan, dat de storing mischien ook weer tijdelijk wegblijft.
Je schrijft in een eerder bericht dat het roetfilter verstopt raakt, maar ik denk dat de sensor dit aangeeft agv verkeerde meetwaarden. Zou best wel een probleem in de bedrading/stekker verbindingen kunnen zijn. Is daar al naar gekeken ?
Groet Jan227
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar