Beste Problemcar lezers en schrijvers
Ik heb al een tijd een probleem met mijn Passat.
Zo lang hij geen 90 graden is houdt hij vaak in, alsof je de airco regelmatig aan/uit/aan/uit zet.
Nu heeft de garage niets heel duidelijks kunnen vinden, wel een vage opmerking dat de waarden van een temperatuursensor niet helemaal goed zouden zijn.
Inmiddels is de Lucht Massa Meter vervangen > probleem niet opgelost
De VW dealer heeft een sensor vervangen > niet opgelost
De VW dealer heeft niet specifiek voor dit probleem, maar omdat de motor stationair onregelmatig zou lopen het gasklephuis gereinigd en opnieuw ingeleerd. > heeft ook niet geholpen
Let wel, zodra de motor 90 graden is loopt hij als een zonnetje, het is alleen zolang hij geen 90 graden is, dus de eerste 5-10 minuten van elke rit.
Kan de dealer in zo'n geval niet gewoon met een laptop gaan proefrijden als hij koud is, dan moet er toch letterlijk haarfijn uitkomen wat het is?
Of denk ik te makkelijk?
Adviezen welkom !
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Staan er in eerste instantie storing(en) in?
Bedankt voor je reactie Ricky
De enige storing die de 2 garages mij gemeld hebben zou een wat afwijkende temperatuurwaarde zijn waarna beide garages vermoedelijk dezelfde sensor vervangen hebben.
Aangezien het probleem er nog is ligt het dus niet aan die sensor.
Maar in welke hoek moet je dit probleem zoeken?
Lekke buis ergens?
ontsteking gedeelte?
inderdaad een sensor probleem en dus ook correctie probleem door de computer?
Kijk, waar ik geen zin in heb is dat mijn dealer gaat experimenteren met vervangen van allerlei niet-defecte onderdelen op mijn kosten
16 jaar
[quote=Passattur]Bedankt voor je reactie Ricky
De enige storing die de 2 garages mij gemeld hebben zou een wat afwijkende temperatuurwaarde zijn waarna beide garages vermoedelijk dezelfde sensor vervangen hebben.
Aangezien het probleem er nog is ligt het dus niet aan die sensor.
Maar in welke hoek moet je dit probleem zoeken?
Lekke buis ergens?
ontsteking gedeelte?
inderdaad een sensor probleem en dus ook correctie probleem door de computer?
Kijk, waar ik geen zin in heb is dat mijn dealer gaat experimenteren met vervangen van allerlei niet-defecte onderdelen op mijn kosten[/quote]
Als het inderdaad een storing is van de koelvloeistof temperatuursensor,en deze is al 2x vervangen,dan moet de bedrading hiervan gecontroleerd worden,als dat goed is,dan blijft alleen de ecu (computer) nog over.
Belangrijk om te weten is welke storing(en) er precies in staan/stonden.
Bedankt Ricky,
ik neem aan dat ik niet zelf bij wijze van proef een by-pass proef draadje kan leggen van de sensor naar de ECU, het zal deel uit maken van een kabelboom
16 jaar
[quote=Passattur]Bedankt Ricky,
ik neem aan dat ik niet zelf bij wijze van proef een by-pass proef draadje kan leggen van de sensor naar de ECU, het zal deel uit maken van een kabelboom[/quote]
Nee zou ik niet doen,ze moeten gewoon het schema erbij pakken en daarin staat precies vermeld welke pin nummers ze moeten hebben om de bedrading door te meten.
Maar eerst weten welke storing erin stond.
G62 Temperatuur sensor?
Oops even overheen gelezen
is al genoemd
sorry
16 jaar
Maakt niet uit ATi-VR6, meedenken altijd op prijs gesteld
16 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar