close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen POLO: Vernellingsbak

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Benzine, Motorcode: AUD, Motorinhoud (cc): 1400, Vermogen (kw): 44

Ik denk dat het niet aan de sychromesh ring licht. Ik zou eerder denken keerring of de verkeerd gemonteerd.

Trouwens het antenne probleem... Gooi er wat kruipolie tussen of spuit hem in met WD40... nachtje laten trekken en nog een keer proberen.

Geplaatst door

Jordyvd (0)

al 8 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Hallo allemaal,

Een aantal weken geleden ontdekte ik dat mijn versnellingsbak olie lekte. Destijds zijn de keerringen vervangen en is er nieuwe olie in gedaan (door een beunhaas). Sinds toen ging het schakelen moeizamer. Eerst was het alleen het terugschakelen naar de 2e versnelling op hogere snelheid (40-50 km/h) dat zorgde voor een soort van "tandenknarsen". Nu is het voornamelijk bij het opschakelen naar de 2. Tevens gaat de bak slecht in de 4e versnelling.

Ik heb de beunhaas gebeld en hem het probleem uitgelegd. Hij dacht dat het de synchromeshringen waren die versleten waren, en dat de vorige versnellingsbakolie waarschijnlijk een dikkere olie geweest is (er is namelijk meer aan "geknutseld" door de vorige eigenaar). Volgens hem zit er nu namelijk de voorgeschreven olie in.

Weten jullie wat het probleem kan zijn? De WV dealer vroeg of de juiste olie gebruikt was. Zij geloofden mijn beun niet helemaal denk ik. Toch durven zij de olie niet de schuld te geven. Ik zelf geloof mijn beun wel (ken hem al langer). De beun wilt nu eventueel wat dikkere olie proberen (hij is er geen fan van, dat ter zijde).

Groetjes Jordy

P.s. er zit tevens een ander e (niet originele) antenne op die zeer slecht bereik heeft. Echter zit deze vast geoxideerd. Is er een (niet al te lastige) manier om deze te verwijderen?

Jordyvd 0

8 jaar

Rommelen met olie en moeilijker schakelen,, laat staan tandjes knarsen! heeft absoluut niets met olie te maken!!!!
mijn advies: Laat de monteur eens controleren of hij de juiste aanpassingen / onderhoud heeft verricht.
Mocht je nog niet te vrede zijn... draai het plugje los en controleer de olie op metaal scherven / stukjes.

Good Luck !


[b]topic aangepast door moderator[/b]

Juggermood 0

8 jaar

@juggermood

Dus jij denkt dat het niet aan de sychromesh ring ligt? En met aanpassingen/onderhoud bedoel je de keerringen?

Jordyvd 0

8 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.