Uit de reactie op mijn vorige bericht (15 juni "contactslot") blijkt dat het contactslot van mijn auto vervangen moet worden. Daar was ik al bang voor! Nu is mijn Passat voorzien van een wegrijblokkering. In de sleutel zit een chip die de wegrijblokkering (de)activeert. Ik kan mij voorstellen dat met het plaatsen van een nieuw contactslot en dus ook een andere sleutel, problemen ontstaan met die wegrijblokkering. Kan iemand mij vertellen hoe dat dan opgelost wordt? Een code die bij de sleutel hoort, heb ik niet!!
Mijn tweede vraag is of zelf vervangen van het contactslot door een amateur te doen is? Zo ja, wat is de te volgen procedure v.w.b. demontage en montage?
Wat zijn de kosten van een nieuw contactslot en eventueel een nieuw startblokje?
Stel dat ik het werk door een garage laat doen, wat zijn dan bij benadering de totale kosten?
Bij voorbaat dank voor iedere reactie!!!
groet,
André
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ik weet enkel dat de nieuwe sleutel en contactslot moet worden ingelezen in de comp anders start hij nooit, voor de andere vragen moet ik het antwoord schuldig blijven
succes jan
Of het zelf te doen is, kun je misschien beoordelen a.d.h.v. werkplaatshandboek/Olving/Kluwer autotechnisch handboek, deze heeft de bibliotheek wel voor je (per autotype netjes op een rij). Als je geen airbag hebt, is het sleutelwerk normaal nog wel te doen.
Succes, Thijs
Jan en Thijs, bedankt voor jullie reactie!! Mijn auto heeft geen airbags. Het onderhoud aan mijn auto doe ik altijd zelf inclusief het vervangen van de distributieriem. Ik ben dus op zich wel handig, alleen weet ik niet wat mij te wachten staat als ik begin met de vervanging van het contactslot. Dat heb ik nog nooit gedaan en heb er dus geen ervaring mee. Ik hou jullie op de hoogte van de vorderingen.
groet,
André
16 jaar
Contactslot op nummer bestellen bij de dealer dan kun je de "oude" sleutel blijven gebruiken en heb je geen trammelant met codes..
Inbouwen is ong een uurtje werk..
Je kunt het zelf maar je moet een bus demonteren en dit moet met een trekker.. Ik denk dat je het het beste kunt laten doen.
Succes
Dankjewel voor je reactie René. Ik ben bezig geweest de boel te demonteren en ben inmiddels aangekomen bij het huis waarin het contactslot zit. Dit huis zit inderdaad om de "huls" van de stuurpen heen. Het lijkt mij dat je in principe alleen het contactslot uit het huis zou moeten kunnen verwijderen. Dan heb je geen gezeur met trekkers, of is dat te simpel gedacht? De "slotcilinder" is er per slot van rekening ook ingezet, dus moet hij ook weer te verwijderen zijn, toch? Wie geeft mij de gouden tip hoe ik de slotcilinder uit het huis kan verwijderen? vervolgens contactslot op nummer bestellen, weer monteren in het huis, stuur en stengels er weer op en rijden maar.
groet,
André
16 jaar
Het mechanische gedeelte is er inderdaad zo uit te krijgen.
Maar als ik jouw bestelde ik eerst een contactslot op sleutelnummer en heb je het nieuwe slot als voorbeeld want je moet een 3 mm gaatje boren in het contactslothuis en dan kun je de borgingveer indrukken en het slot eruit trekken.
Daarna nieuwe er in drukken.
Als je het electrische deel van het contactslot ook wil vervangen zal je het hele huis moeten uitbouwen en dus een trekker moeten hebben.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar