close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Golf III : vervangen olliekoeler van golf 3 gtd

Bouwjaar: 1994, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9gtd

naar aanleiding van olie die bij het koelwater komt wil ik mijn olie koeler gaan vervangen. omdat de kullas een paar maand geleden al vervangen is omdat deze gescheurd was en een paar weken terug heb ik de kullas dichting nog eens laten vervangen maar het probleem blijft. hoe kan ik nu het beste deze oliekoeler vervangen. zodat ik niet te veel tijd verlies met dit te vervangen want ik heb geen oprit ofzo dus moet ik dit gewoon op straat doen. mvg

Geplaatst door

dafke1978 (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Je moet dan de 2 koelwater slangetjes ervan af halen, en dan de dikke bout die aan de voorkant zit los draaien, dan heb je hem in handen..

Bij het monteren even de O-ring met wat olie insmeren, vast draaien, slangen aansluiten, koelvloeistof bijvullen en dan moet het goed zijn.

Gr Stefan

stefan84 0

14 jaar

wat kunnen de verschillende oorzaken zijn dat olie bij het koel vloeistof komt, het is nu ondertussen wel zo dat mijn radiator verstopt zit en de motor dus warm loopt

dafke1978 0

14 jaar

De oliekoeler is het goedkoopste om te vervangen..Of deze is kapot, of de koppakking defect cq gescheurde kop.

Hier zul je het in moeten zoeken, laat het koelsysteem eens onder druk zetten, of doe een cilinderlektest..

stefan84 0

14 jaar

wat kosten deze testen. is het misschien interesanter om andere motor te laten steken want heb 1 liggen van mijn vorige en die is wel in orde

dafke1978 0

14 jaar

Die testen kosten het geld niet, voor niks gaat de zon op tegenwoordig..

Zo'n oliekoeler kost een 50 / 60 euro ongeveer.

Een andere motor erin hangen kost ook tijd en geld, dat kun je je wellicht besparen als het om een kleinigheidje gaat.

stefan84 0

14 jaar

kan er iemand mij zeggen waar de thermostaat zit in een golf3 1.9 gtd van '94 want deze wil ik ook controleren of deze nog werkt. mvg

er komt nu rustig een dikke pap uit mijn radiator gelopen is het een goed idee als ik hier langst boven zeer heet water ingiet om die pap los te maken en loppender te maklen

ondertussen heb ik terug goede doorstroming in de radiator die is terug vrij alles zal er nog wel niet uit zijn maar dat lossen we op met een radiator reiniger achteraf om heel het systeem te reiniggen. olie heb ik ook al afgelaten seffens nieuwe ollie filter halen en een klem om dee oude er af te draaien want krijg hem niet los met de hand.

dafke1978 0

14 jaar

Je kan het olie filter ook met een ketting los draaien of met een oude duistributie riem o.i.d.

De Thermostaat zit onder bij de waterpomp, kom je makkelijk bij.

Zou niet de radiateur alleen met warm water spoelen, maar gebruik eens spul van Forte ervoor..Erna misschien nog eens spoelen met soda, weer de troep aflaten en even door laten lopen met water, dan afvullen met koelvloeistof.

Olie in het koelsysteem is troep, zeker als het veel is wat erbij zit.

Maar zou wel even zeker zijn wat het probleem nu veroorzaakt, anders ga je een hoop werk voor niks doen.

stefan84 0

14 jaar

kan er mij iemand vertellen met welke sleutel of dop ik de oliekoeler zelf kan los draaien heb geen schuifmaat om deze te meten en 22 is te klein dat is mijn grootste maat dat ik heb.

dafke1978 0

14 jaar

Weet het even niet zeker, maar dacht 27..Als je een Baco hebt, kun je die er ook voor gebruiken..

stefan84 0

14 jaar

Je hebt 2 sleutels nodig. 1 op de oliekoeler zelf en 1 op de aansluiting.
Met slechts 1 sleutel loop je het risico de tere oliekoeler weer te beschadigen.

oldford 0
badge

14 jaar

Zie ik nu iets over het hoofd Oldford ?

Die dikke alu moer / afdichting losdraaien en de oliekoeler valt eraf mits de slangen los zijn.. ?

stefan84 0

14 jaar

Boven de BDP sensor in dit geval :

[url=http://img534.imageshack.us/i/dsc00405zx...][img]http://img534.imageshack.us/img534/9230/...[/img][/url]

stefan84 0

14 jaar

[quote=stefan84]Boven de BDP sensor in dit geval :

[url=http://img534.imageshack.us/i/dsc00405zx...][url]http://img534.imageshack.us/img534/9230/...[/url][/url][/quote]
mijn oliefilter zit op de oliekoeler gevezen

dafke1978 0

14 jaar

Ik ben denk ik wat normalere/andere uitvoeringen van een oliekoeler gewend ben. Die met een moer onder aan de aansluitpijpjes.

oldford 0
badge

14 jaar

Ik dacht al zoiets Oldford,

Dave,

Als je zo'n uitvoering hebt zoals je beschrijft, heb je een grotere dop nodig als ik het goed heb, dus die moer die je ziet zitten als je het oliefilter eraf hebt..

stefan84 0

14 jaar

Dan heb je hem op deze manier erop zitten :

[url=http://img710.imageshack.us/i/warmtewiss...][img]http://img710.imageshack.us/img710/2681/...[/img][/url]

stefan84 0

14 jaar

heb hem los gekregen en de andere er terug op maar nu krijg ik nog geen doorstroming zit ergens met verstoping door de olie. bovenste darm naar radiator en radiotor word heet ook de onderste darm naar de waterpomp verwarming krijgt ook warm water en de olie koeler ook met rezultaat motor loopt wartm en wator loopt over uit expansievat meter in de auto duid 90 graden aan en ventilator slaagt niet aan. kan er iemand mij helpen alles is begonnen met olie bij water kulas en kullas dichting is vervangen geweest een paar maand geleden

dafke1978 0

14 jaar

Laat de druk eens ontsnappen uit het koelsysteem, draai de dop er weer op, laat de motor lopen en geef een paar keer gas, zijn nu de slangen al keihard van de druk ??

Knijp ook eens in de bovenste slang van de radiateur, gewoon de slang inknijpen en geef eens een paar stoten gas, voel je nu druk op de slang komen ? Zo ja, dan zou de waterpomp nog functioneren..

Maar als er in no time weer druk op het systeem staat, zoals ik bovenaan schreef, dan klopt er iets niet, en kan het goed zijn dat deze via de kop of koppakking erin komt..

Wat gebeurt er als je hem met verhoogt toerental even laat lopen ? 90 graden is wel normaal, de fan zal waarschijnlijk niet aan springen omdat de radiateur niet warm genoeg word of maar gedeeltelijk warm word, dan moet wel je thermoschakelaar naar behoren werken.

Anders eens een cilinder lektest laten uitvoeren, dan weet je al een stuk meer..

stefan84 0

14 jaar

ik zie nu niks meer zal morgen is proberen ik denk dat het beste is dat ik mijn andere motor direct laat insteken daar heb ik een jaar mee gereden zonder problemen

dafke1978 0

14 jaar

Misschien is het wel makkelijk om even te controleren waar je probleem nu zit, die andere motor erin hangen kost nog altijd meer werk..Maar die keus is aan jezelf.

stefan84 0

14 jaar

heb al naar verschillende garage's geweest en iedereen wilt direct die kullas dichting vervangen en als je begint over bijvoorbeelt de olliekoeler of de oorzaak te zoeken waarom de dichting kapot gaat dan krijg je als antwoord ik citeer als je denkt het beter te weten dan moet je het maar zelf doen. geen probleem voor mij maar ik heb geen garage ofzo en niet al te veel werk gerij en moet ik hier alles op de parkeerstrook doen en die mannen in het blauw houden mij blijkbaar in het oog want volgens buren zijn die al foto's komen trekken toen ik het koelvloeistof en de olie aan het aflaten was ben bang dat ze alleen maar moeilijker gaan doen. mvg dave

dafke1978 0

14 jaar

de druk komt zeer geleidelijk aan op de bovenste slangen gisteren had ik nog verwarming bijna onmiddelijk eigelijk de onderste slangen aan de waterpomp zit eigenlijk geen druk op en nu zit er water bij mijn olie die ziet grijs nu en is verse olie van gisteren mijn conclusie moter voor de schroothoop

dafke1978 0

14 jaar

ik ga gewoon mijn andere motor laten overbouwen dat zal het beste zijn

dafke1978 0

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.