auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volkswagen Golf III: Grotere hoofdremcilinder golf 3 cabrio tdi bj95

Bouwjaar: 1995, Brandstof: Diesel, Motorcode: tdi

Mijn hoofdremcilinder is aan vervanging toe, nu zou ik graag een met een grotere diameter willen monteren.
Kan iemand mij vertellen welke type golf een grotere heeft en of het plug en play is zonder aanpassingen?
Mijn remsysteem voor schijven achter trommels geen abs.

Geplaatst door

cabrioTDI (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Andere vraag, Waarom moet er een 'grotere' op ?

De originele volstaat prima hoor..

Wat is er met deze aan de hand of wat is het probleem precies ?

stefan84 0

14 jaar

Grotere voor meer remkracht
Probleem dat de huidige doortrapt, het pedaal gaat bijna tegen het schutbord om nog te kunnen remmen.

cabrioTDI 0

14 jaar

zijn uw achterremmen goed ? diameter van de trommels of sleet remschoenen of lekken van remcilindertjes , daar zit heel regelmatig de fout

Hooghe jozef 0

14 jaar

[quote=Hooghe jozef]zijn uw achterremmen goed ? diameter van de trommels of sleet remschoenen of lekken van remcilindertjes , daar zit heel regelmatig de fout[/quote]
Die kans zit erin maar naar ervaring als je 3/4 van de pedaal in moet trappen om remdruk te krijgen is het vaak de hoofdremcilinder.

cabrioTDI 0

14 jaar

[quote=cabrioTDI]Grotere voor meer remkracht[/quote]
Remkracht wordt niet alleen bepaald door de hoofdremcilinder, daar komt nog iets meer bij kijken.

Een remschijf met grotere diameter maakt het mogelijk om grotere remblokken toe te passen,
waardoor de remkracht aanzienlijk toeneemt. De dikte van een remschijf bepaalt de sterkte..

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

14 jaar

Thanks voor the update, heb het 10 jaar geleden op de mts gehad ;-)
Ben je toevallig een docent?

cabrioTDI 0

14 jaar

[quote=cabrioTDI]heb het 10 jaar geleden op de mts gehad[/quote]
Een Diploma zegt alles over wat je hebt gedaan, niet van wat je kunt.....

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

14 jaar

En ik kan het nog steeds ;-)

cabrioTDI 0

14 jaar

Daar zijn we nog niet van overtuigd, gezien enkele vragen / antwoorden.
Dat overtuigd ons niet van enige kennis van zaken m.b.t het remsysteem.

Beter / meer remkracht volstaat niet alleen door een ander type hoofdremcilinder te monteren.

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

14 jaar

[quote=P. Kelder]Daar zijn we nog niet van overtuigd, gezien enkele vragen / antwoorden.
Dat overtuigd ons niet van enige kennis van zaken m.b.t het remsysteem.

Beter / meer remkracht volstaat niet alleen door een ander type hoofdremcilinder te monteren.

Gr. paul[/quote]
Klopt, niet alleen maar!
Maar om de topic niet verder te vervuilen, een tdi blijkt al een 22mm cilinder te hebben en grotere (standard) zijn er niet daar ben ik net achtergekomen.
In het verleden heb ik golf 2 td hoofdremcilnders omgebouwd naar 22mm en geloof me het was merkbaar in remkracht.
Andere optie is een vr6 remsysteem.

aub slotje erop.

cabrioTDI 0

14 jaar

Een goed werkend remsysteem dient afgstemd te worden op meerdere onderdelen.
Ik geloof ook best dat een 22mm merkbaar was maar het kan nog beter...

Wil je meer remkracht dan zul je het rem-oppervlak moeten vergroten.
Grote schijven + blokken.

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

14 jaar

en grotere schijven heb je ook grote remklauwen nodig,en dan past je standaard velg er niet meer onder omdat de velg tegen de remklauw schaaft,gewoon lekker origineel hoofdremcilinder eronder werkt perfect.er zitten tientallen ingenieurs achter hun bureau een auto te ontwikkelen en dan komt er een of andere boer(bedoel ik niemand mee) en die zegt je moet die velgen pakken of dit aanpassen of zus of zo geloof me maar er rijdt niks lekkerder als origineel.of je moet in de racerij gaan dan zijn aanpassingen vaak een must.

[quote=cabrioTDI]Grotere voor meer remkracht
Probleem dat de huidige doortrapt, het pedaal gaat bijna tegen het schutbord om nog te kunnen remmen.[/quote]
de remmen zijn door de fabrikant op elkaar afgestemd en de ing. die daar werken hebben een aantal gradaties hoger dan mts een opleiding genoten.
wat jij moet doen is het probleem zoeken waarom je het pedaal zo hard/ver in moet trappen voordat je iets gaat doen wat totaal geen
effekt heeft.



gr john

kontroleer toch maar ne keer die achterremmen en/of de werking van die automatische regeling van de achterremmen of de remdruk balans regeling van de achter remmen . gaat uw handem ook hoog ?

Hooghe jozef 0

14 jaar

Au........
Ooit al geleerd.......
Net zoals al die jongelui bij hun rijles leren hoe belangrijk een goede zitpositie achter het stuur is en direct na het behalen van hun papiertje accute scheefstoelerij oplopen....?

Jongens toch..... Hij vraagt toch om er een slotje op te doen.....???
Zou zijn vraag dan al beantwoord zijn.....??

Grotere schijven monteren met alle bijbehorende zaken. dat levert meer effect.
Je kunt idd ook gewoon de oorzaak van je probleem opzoeken, dat lijkt mij in eerste instantie sowieso veiliger en nuttiger.....

Santa 0

14 jaar

Meestal kom je bij grotere schijven / klauwen ook andere naven aan het monteren, anders past de boel niet..

Ik ging van 256mm naar 280mm en het is zeker merkbaar, maar zeker weten dat hier je probleem niet te vinden is..

Of er is een lekkage aanwezig in het remsysteem icm met een gevalletje hoofdrem cilinder..

stefan84 0

14 jaar

Oplossing

Vervanging achter wielremcilinders en hoofdremcilinder

Opgelost

cabrioTDI 0

14 jaar

Waarschijnlijk zat je probleem in de hoofdremcilinder, omdat je vaak 'er doorheen trapte'

Bedank voor de feedback..

stefan84 0

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.