👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
Hallo,
Ben voornemens om mijn achterschokdempers te vervangen door koni sport geel.
Aan de voorzijde heb ik dit laten doen aangezien ik mij niet zelf wilde wagen aan de complexe
voorwielophanging. Om de demping weer in balans te krijgen, is nu ook de achterzijde aan de beurt.
Zoals ik het heb kunnen bekijken zijn er maar 3 bevestigingspunten per demper en moet dit aan de achterzijde zelf wel te doen zijn.
Heeft iemand misschien toch nog wat tips of aandachtspunten die ik misschien over het hoofd zien en
waarop ik dan moet letten.
Groeten,
Buffel 01.
Controleer meteen ook even rubber in bevestigingslager bovenaan de schokdempers+natuurlijk ook de stootblok en stofkap.Bout+moer onderaan vastzetten met wiel op de grond(of 4 palen brug)om torsie te vermijden.Suc6 Peter
Hallo,
Heb vandaag bij mijn passat variant 1.9 tdi 2003 de remblokken achter vervangen. M.u.v. het terugdraaien van de remzuigers was dit een eenvoudige klus. Heb nu wel een probleem met de remdruk. Auto remt goed, handrem werkt ook goed en heeft een korte slag. Geen lekkage aan het remsysteem achterzijde zoals slangen of zuigers. Het probleem is dat ik geen constante pedaaldruk meer heb.
Heb na het vervangen van de blokken eerst een aantal malen op het pedaal getrapt waarbij hij wel druk opbouwt, maar het pedaal langzaam terugzakt. Indien de motor niet loopt heb ik nu wel een constante pedaaldruk. Bij lopende motor zakt het pedaal echter langzaam naar onder.
Volgens de beschrijving van de originele volkswagen remblokken dient "bij remmen die zijn uitgerust met een gecombineerde mechanische handrem- en stelinrichting , moet speling voorhanden zijn nadat de rem meerdere malen is bediend. De instelling dient volgens de voorschriften van de voertuigfabrikant te geschieden".
Mooie woorden maar is er iemand die weet wat ik nu zelf moet doen om de pedaaldruk weer constant te krijgen.
Alvast bedankt voor jullie reactie.
Mike.
16 jaar
[quote=buffel 01]Mooie woorden maar is er iemand die weet wat ik nu zelf moet doen om de pedaaldruk weer constant te krijgen[/quote]
Als ik het zo lees heb ik het idee dat je je hoofdremcilinder (beschadigd) aan gort hebt getrapt, je zult niet de eerste zijn bij wie dit gebeurt. Met de voet op druk brengen moet uiterst voorzichtig met max een kwart pedaalslag p/ keer gebeuren.
Gr. paul
[quote=paulkelder][quote=buffel 01]Mooie woorden maar is er iemand die weet wat ik nu zelf moet doen om de pedaaldruk weer constant te krijgen[/quote]
Als ik het zo lees krijg ik het idee dat je je hoofdremcilinder (beschadigd) aan gort hebt getrapt, je zult niet de eerste zijn bij wie dit gebeurt. Met de voet op druk brengen moet uiterst voorzichtig met max een kwart pedaalslag p/ keer gebeuren.
Gr. paul[/quote]
Kleine kanttekening, ga je nu een nieuwe hoofdremcilinder halen en deze monteren, ontlucht dan met een ontluchtset. Zonder dit gereedschap is de kans klein dat je hem 100% luchtvrij krijgt.
Geen ontluchtset, laat het dan even aan de prof over, kost ongeveer een garageuurtje met monteren cilinder. De vloeistof is dan ook gelijk ververst.
Hoe is de staat(dikte)van de remschijven?Nieuwe remblokken moeten altijd inremmen op de schijven.Als de schijven ingesleten zijn(met opstaande randen),kan dit "zetten" langer duren.Nog even aanzien,en verder inrijden.M vr gr Peter
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.
Twee boutjes boven, eentje onder.
Stelt allemaal niet zoveel voor.
Wel ff de achteras ondersteunen want anders kan de onderste bout wat lastig te verwijderen zijn danwel komt de zaak wat verder naar beneden dan gewenst...
16 jaar