auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volkswagen Golf: Vettige/lekke carter ontluchtings slangen Golf 4 1.8T??

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.8T 20V

Hallo,

Ik zag pas geleden dat zo, Y-split slang van carter ontluchting gescheurt was (slang 13a). Er lag allemaal verpluverd rubber cq hard geworden olie resten in. Nu heb ik deze netjes vervangen, maar tijdens het vervangen zag ik dat slang 9a ook precies bij de aansluiting gescheurt was... Dus flink balen. Deze heb ik even afgeknipt en de twee verbonden met een busje, weet dus niet 100% zeker of het helemaal dicht is. Staat hier normaal VACUUM in?

Verder viel me op de Slang 2 en valve housing 5 ook erg olie/vetting eruit zien. Ergens lekt er iets van die kleppen ofzo... Wat kan dit zijn, is dit een slecht werkende terugslagklep die door de turbodruk toch carterdampen doorlaat... is dit een bekend probleem? Wat zou ik moeten vervangen om dit te verhelpen.

Moet trouwens zeggen dat die slangen van ZEER SLECHTE kwaliteit zijn, vooral slang 2 en 9a... dunne rotzooi naar mijn mening, en ERG duur...

Wie kent dit probleem? Want is heb al op diversie engelse forums gezien dat dit een bekend PCV-line (Positive Crankcase Ventilation) probleem is... ?

Bedankt voor reacties.

(ps. ik heb geen problemen met turbodruk wegvallen, auto presteerd prima, er staat ook geen enkele foutmelding in geen enkele module)

[url=http://imageshack.us][img]http://img504.imageshack.us/img504/438/p...[/img][/url]

Geplaatst door

herb18T (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

dat dat vettig is is normaal want dit zijn slangen van de carterventilatie en daar gaat dus olie damp door heen.
dat ze stuk gaan ja dat komt nogal eens voor dus ik ga er ook van uit dat de kwalitiet van de slangen niet zo best is.
je kan alleen de slangen vervangen en voor de rest niets of je moet veel olie gebruik hebben en dat door de zuiger veren komt maar het komt zo regelmatig voor dat ik daar niet van uit gaat.
ik weet niet of de turbo veel ruimte heeft dat langs die weg veel olie er in komt maar dan zou je dat ook merken aan het verbruik.

groetjes jan.

groetjes jan.

jan T 155
badge vip badge

17 jaar

Jan, auto gebruikt 0,0 olie en naar 1 jaar rijden is de olie ook altijd nog licht bruin van kleur. Ik rijd zo'n 18.000 km per jaar en als er nieuwe olie met buurt in gaat staat peil op max... en naar 1 jaar nog. Dus dat is het niet.

Naar mijn mening moeten die dampen ook door de slangen gaan, dus hoe komt al die vettigheid dan buiten op de slangen?? Ik meende ergens gelezen te hebben dat het ook kan komen door de turbodruk en een 1-richtings kleppen ofzo, die toch die turbodruk doorlaten waardoor er langs de slechte standaard klemmen van VW toch lekkage optreedt ofzo. Vond het beetje vaag allemaal. Dus misshien moet ik jou wel de klemmen en kleppen vervangen incl die slangen?

herb18T 0

17 jaar

ja ik denk ook dat je daar gewoon mee moet beginnen hoor.
groetjes jan.

jan T 155
badge vip badge

17 jaar

Ja vermoed het ook, je kunt er alleen o zo slecht bij :S, inlaat zit zwaar in de weg.

Nog meer mensen die hiermee ervaring hebben voordat ik ga bestellen?

herb18T 0

17 jaar

iemand hiermee ervaring?

herb18T 0

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.