Volkswagen Transporter: volkswagen transporter 2.4 D rookt en trekt niet

Bouwjaar: 1991, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.4D

Hoi ik heb een T4 2.4 D

deze week wilde ik olie bijvullen en toen ik de motorkap open deed zat alles al onder de olie problem dus.

kop eraf gehaald en koppakking vervangen toen ik ging zoeken naar wat gegevens kwam ik toevallig het verhaal tegen van iemand met het zelfde probleem en bleek het de olie koeler te zijn die aan het olie filter huis vast zit deze lekte dus olie naar het koel systeem.

maar de kop lag er al af dus koppakking vervangen en en dat oliekoel ding ook.

nu zijn we net klaar met montage en hebben we de auto gestart een berg Grijze rook niet normaal echt binnen 2 minuten stond heel de werkplaats vol rook.

nu hebben we nog geprobeerd om de brandstof pomp aftestellen we hadden zoiets van mischien staat die niet op tijd maar het wordt niet veel beter.

ik heb een test rit gemaakt van 15 kilometer maar dat was zeker geen succes.

ik heb dus twee problemen

1 de bus rookt bergen Grijze rook die gelijk op je adem slaat en prikt in je ogen.

2 de wagen trekt absoluut niet kan niet harder rijden dan 80 Km per uur en de auto valt stil bij elk stoplicht.

wat ik graag van jullie wil weten is 1 hoe stel je die brandstof pomp af.
(we hebben de motor via de punten allemaal op het BDp punt gezet dus de streep op het kunstof kapje links onder de motor bij de distributie riem en dan de nokkenas met een strip ijzer vlak gelegd tenopzichte van de kop maar dan is het punt van de brandstof pomp heel onduidelijk er staat een merk teken op de poly van de pomp en een streep boven op de pomp maar is dit wel het goede punt ??????????

en wie kan mij helpen met dat slechte trekken ik snap er niks van.

en ten laatste we hebben de bouten die uit de kop kwamen weer terug geplaatst kan dit invloed hebben op de werking van de motor we hebben ze wel aangetrokken volgens fabrieks gegevens dus 40 nm 60 nm en dan 2 x 90 graden of moet ik deze echt vervangen.

hoop dat jullie mij kunnen helpen ik weet het anders ook niet meer en wil de bus graag nog even blijven rijden

maar als ie niet harder rijdt dan 80 en alle mede weg gebruikers gelijk in een mist bank zet is dat niet echt de oplossing.

als iemands afbeeldingen heeft van de punten waar het blok op moet staan om op tijd te staan dan zie ik ze graag te gemoed

groeten Frans

dico888

Geplaatst door dico888 (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Transporter? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

blijegeit (0) PRO, 16 jaar geleden

de bouten in de kop MOET je vervangen. dit zijn rekbouten en voor eenmalig gebruik!

en aan je probleem te horen zou ik haast denken dat het een dfecte turbo is... al schijnt die er volgens je gegevens niet in te zitten...

dan zul je nog naar de luchtfilter kunnen kijken of evt ergens een gescheurde slang.


mvg

dico888 (0), 16 jaar geleden

Ja turbo wordt lastig op een 2.4 D

de lucht filter slang en zo zijn goed ik denk dat de pomp absoluut niet op tijd staat ik heb het merk teken op de polie wel gevonden maar weet iemand waar het merkteken op de behuizing of de brandstof pomp staat

blijegeit (0) PRO, 16 jaar geleden

staat die niet op de poelie van de nokkenas? dat wi ook nog wel eens voorkomen.. en anders za er misschien een blokkeerstift in gemonteerd moeten worden.


mvg

jhm1010 (0), 16 jaar geleden

wanneer je de nokkenas op tijd zet met een afstelliniaal , beteknd dat dat je het tandwiel van de aandrijfriem van de pomp los hebt gehad , pomp stat dan niet meer op tijd.
als je de pomp hebt dan zit er en sleufgaatje op je pomptandwiel ,ook zit er een soort oor aan het blok aan de voorzijde van de pomp met een streep erdoor heen dit is je nulpunt.
anders moet hij inderdaad met en stelstift ongeveer 12mm dik afgesteld worden gat tandwiel \ gat blok
tevens moet de pomp op tijd gezet worden met een afstelklok op 98

CARS&MOTORS (0) PRO, 16 jaar geleden

krukas op 0 graden
nokken as 2 tandwielen los
dan liniaal aan r zijde in de sleuf
li tandwiel vast zetten
dan de pomp met een pen op tijd zetten
denk ermo dat je t juiste gat neemt
dan zet je de tand wielen vast met het juiste aanhaal moment
dan controleer je de afstelling met een klok via het gat tussen de leidingen op de pomp
moet 2.5 mm staan

markjeremiasse (0) PRO, 16 jaar geleden

als je de brandstofpomp niet vast heb gezet met een blokkeerpen dan staat deze niet meer op tijd en ontbrand de brandstof op de verkeerde momonten waardoor er geen vermogen is en dus onverbrande diesel grijze rook maakt succes

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Transporter of stel zelf een nieuwe vraag.