close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Transporter: Volkswagen transporter t5 (2007) start slecht

Bouwjaar: 2007, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9 TDI

Ik heb nu een maand gelden een transporter t5 gekocht. Ongeveer 100.000 km op de teller. Na een week begon hij slecht te starten. Je moest echt doorstarten terwijl er in het dashbord al de melding kwam om te stoppen. Als hij dan eindelijk aansloeg leek het of hij op drie cylinders liep en een dikke rookpluim uit de uitlaat.
Ik ben er vervolgens mee terug naar de garage gegaan en daar hebben ze de nokkenas positie sensor vervangen. Het probleem leek opgelost maar na twee dagen weer het zelfde verhaal. Toen werd de krukas positie sensor vervangen. Ook dit mocht niet baten. Nu staat de auto inmiddels al drie weken bij het garage bedrijf en testen ze van alles maar nog steeds geen oplossing. Het laatste nieuws wat ik te horen heb gekregen is dat ze de verstuivers hebben laten testen en dat die goed bevonden zijn. Morgen worden deze met nieuwe pakkingen weer gemonteerd en dan word er verder gezocht.

Het garage bedrijf heeft geen idee meer waar ze moeten zoeken ook de volkswagen dealer weet het niet meer. Heeft een van jullie suggesties of gelijke ervaringen/ oplossingen?

Ik hoor graag van jullie. Alle info is welkom.

Groet,

Doessie

Geplaatst door

Doessie (0)

al 10 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Zal al wel gecontroleerd , maar de brandstofpompen en drukken zijn goed ?

kaleido 1 6875
badge vip badge

10 jaar

Uitgeslagen pompverstuivers in de cilinderkop ?, wel even een aandachtspuntje...

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

10 jaar

Ja zoiets denk ik ook of egr die soms open blijft staan of te weinig brandstofdruk (opvoerpomp in tank stuk of pomp op zijkant cilinderkop stuk). Stonden er storingen in het geheugen van de motor ecu?
Laat ze inderdaad ff heel goed naar de afdichtingsvlakken kijken op de cilinderkop daar waar de neus van de verstuiver op aanligt, zeker bij conische afdichtingen.

ricky 10
badge

10 jaar

Bedankt voor de reacties. Dit is allemaal al gecontroleerd. Er gaat morgen een nieuwe kabelboom in. Hopen dat dat het is....

Doessie 0

10 jaar

wat bedoel je met uitgeslagen pompverstuivers in de cil. kop Paul? Zag het te laat

Doessie 0

10 jaar

Hallo zie oa http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?i...

Dit probleem is in meerdere topics al uitvoerig besproken.

Groet Jan227

Jan227 30
badge

10 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Transporter of stel zelf een nieuwe vraag.