auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volkswagen Passat: voor-en nagloeitijd van m'n passat '93 klopt niet

Bouwjaar: 1993, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1900

De gloeitijd van m'n wagen klopt niet.
Ik draai de contact op stand 2.de gloeilamp brandt zo'n10 sec.,dooft uit. en ik start.Er zou een paar seconden nagloeitijd moeten zijn,maar bij mij is dat ong. 2 min. .Koude of warme motor maakt niet uit,bij mij is de voorgloeitijd altijd 10 sec.
Vroeger brandde dat gloeilichtje nooit bij warme motor maar nu wel.
Daardoor branden ofwel m'n gloeiboegies door ofwel de zekering ervan.
Ik heb de warmtesensor van de motor gecontroleerd ,die werkt.
Ik hoor de relais bij einde voorgloeitijd(dus na tien sec.).Een tijdje geleden heb ik
mijn contactslot vervangen.ik heb er een tweedehands slot in geplaatst en daarna viel het me op.maar ik probeer het met de oude en heb nog altijd dezelfde probleem.Heeft er iemand ooit zoiets meegemaakt.hoe kan ik dat oplossen.Dank u

Geplaatst door

sezar (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Die passats (tot 09/1993) gloeien normaal altijd 3 minuten door na het uitdoven van het controlelampje.
Bij warme motor moet het lampje echter niet aangaan.
Het gloeirelais is misschien niet meer goed

Hendrik4290 0
badge

18 jaar

Temperatuursensor? Auto heeft waarschijnlijk geen OBD2 stekker dus uitlezen wordt moeilijk. Hoe heb je die warmtesensor gecontroleerd, hij hoeft niet stuk te zijn maar kan een verkeerde waarde aan motormanagment doorgeven.

Die auto heeft geen motormanagment, alleen een electronisch gestuurd gloeirelais.

Hendrik4290 0
badge

18 jaar

ik heb iets soort gelijks

laatste tijd blijft gloeilampje aan en uit springen de eerste plus minus 5 minuten na het starten. (zolang motor nog koud is)
gloei-relais hoor je dan ook aan en uit knetteren (niet constant, maar variabel) .
ik dacht dat het aan mn glei-relais lag, die heb ik vervangen. Nog steeds probleem onopgelost
Als hij gestart is, en ik haal de gloei-relais er helemaal af, dan blijft mn lampje aan en uit springen, maar dat geluid knettert nie meer...

lijkt net of er ergens een draadje nog af en toe contact maakt waar het niet hoort ofzo

iemand enig idee waar dit aan zou kunnen liggen?

Hisham 0

18 jaar

niemand verder?

Hisham 0

18 jaar

Controleer de draden eens naar de gloeibougies, daar wil nog wel eens een draad tegen wat aan slijten, en veroorzaakt zo een kortsluiting.

Cor1822 0
badge

18 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.