hallo
ik heb sinds kort een heel vaag probleem met mijn vr6
hij verbruikt ontzettentd veel koelvloeistof maar hij lekt nergens
dus dacht ik eerst dat het mijn koppakking was
maar hij heeft ook geen witte rook pluim
nu heb ik mijn olie peil er uit gehaaldt en een vuurtje er bij maar was ook goed
wie weet wat het eventueel nog meer kan zijn ??????????????/
MVG jordy
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Dag Jordy, waarschijnlijk zal uw verwarmingsradiator onder uw doordplank lek zijn. Zijn uw vloermatten soms nat, en krijg je condensievorming op uw voorruit als u de verwarming opzet? Zoja, zal dit het probleem zijn.
Succs ,Bruno
hallo Bruno
ik heb net gekeken maar mijn vloermatten zijn niet nat
en condensvorming op mijn voorraam is me ook niet egt opgevallen
maar ik heb sinds zaterdag j.l zeker 5 flessen moeten bij vullen
en het is gewoon spoorloos verdwenen ??????????
mvg jordy
14 jaar
Blijft over: lekke koppaking of een lek dat je niet ziet.
Laat de koppakking testen m.b.v. een CO-tester. Is dat goed dan koelsysteem afpersen om lek te vinden.
tja, waarschijnlijk lekt ie niet naar buiten maar naar binnen, ik heb net zo'n lek achter de rug. Ook lekken zonder een lek terwijl alles gemaakt was.
Ik zou goed kijken of je motor wel op zes cilinders loopt, want bij mij tikken de klepstoters nu, zo'n inwendig lek is funest voor bepaalde onderdelen in je blok.
Probeer eerst eens zo'n blikje met korrels, dan kijken of het minder word.
Marco
14 jaar
hallo
vanavond komt er een jongen langs die alleen maar vr6 doet
dus ik hoop dat hij het kan vinden
maar als een koppakking lek is gaat de auto tog ook galopperen als die stadionar loopt of is dit niet altijd zo
groeten jordy
14 jaar
hallo
vandaag was er een monteur bij de auto en hij dacht dus ook dat de koppakking lek was
waarschijnlijk lekt die naar binnen want sinds vandaag is mijn vermogen ook veel minder
vooral in het optrekken en dan heb ik ook nog een spagetti spruitstuk plus uitlaat
kan dit de reden zijn dat de auto niet meer optrekt??????
jordy
14 jaar
Een lekke koppakking kan je auto allerlei verschillende dingen laten doen, dan houdt ie weer in en dan gaat ie weereens. Je blok kan z'n druk niet houden door de lekke pakking en blaast water uit de koelkanalen of olie bij je waterkanalen en ga zo maar door. Misschien rijdt je auto nog wel maar met inwendig druk en water en olieverlies enzo.
Als je weet dat je koppakking er ergens uitgeblazen is en hij verbruikt je koelwater dan is er bij een koelwaterkanaal in je blok een koppakkinglekje waardoor je water misschien in een cilinder komt en dan zal ie wel stotteren, merk je zo.
Niet doorrijden met die vr6 want hij begeeft het met dit waterverlies, met 30 km/peruur gaat het wat langzamer dan op de snelweg, als op de snelweg opeens je pakking gaat lekken en je rijdt bijvoorbeeld net lekker 160 met die golf dan blaast ie in 1 keer alles kapot.
Marco
14 jaar
Jordij..
Zou die spaghetti ( waarschijnlijk een race-land ) eraf halen en de originele monteren, heb je een stuk meer trekkracht in de lage en midde toeren, geloof me, deze goedkope spruitstukken zijn geen bal waard en je leverd echt vermogen in, zeker in cmbinatie met een kat vervanger..
Zou eens bij het begin beginnen, laat het koelsysteem onder druk zetten, en kijk of er drukverlies optreed, is dit in orde, laat dan ff met een CO snuffelaar boven het koelsysteem controleren of er uitlaatgassen in zitten, zo ja, dan kan het dus de koppakking zijn.
Zou geen spul of toevoeging in het koelsysteem gooien, deze troep maakt ook goede dingen dicht net zoals de kachelradateur die op een gegeven moment de geest geeft.
Ik heb zelf een Golf 2 VR6 en iedereen is verbaast hoeveel kracht hij vooral in de lage toeren heeft, heb er al in heel wat gereden en geen ene rij hetzelfde, vind ze best traag onderin, de meeste hebben ook al het nodige geleden en kunnen weer een opfris beurt gebruiken.
Mocht de koppakking kapot zijn, zou ik gelijk de kop onder handen laten nemen, denk aan de klep geleiders, ook een zwak punt, net zoals de klepsteelrubbers, de distributieketting moet eraf en meestal word deze dan als set vervangen omdat de geleiders na een 160.000 problemen kunnen geven, ze breken gewoon af en de ketting gaat rammelen, als dit het geval is moet de bak er ook vanaf en meestal betekent dat ook een nieuwe koppeling omdat de boel dan toch los ligt.
Verbruikt hij ook ( veel ) olie ?
[url=http://img808.imageshack.us/i/dsc00545q....][img]http://img808.imageshack.us/img808/7047/...[/img][/url]
Gr Stefan
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar