Volkswagen Golf III : Vraag en foto

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1800

Hoi allemaal,

Ik heb hier een foto geplaatst en zou heel graag jullie deskundig commentaar horen over de ingedraaide bougie

Tevens heb ik een vraag over hoe hoog de druk in bars gemeten kan zijn boven de zuigers bij een arbeidsslag??

[img]http://img6.imageshack.us/img6/5251/boug...[/img]

Met vriendelijke groetjes Martina

Martina

Geplaatst door Martina (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

19 Reacties

audia4 (0) PRO, 15 jaar geleden

compressiedruk is zo'n 12 bar als de motor in goede conditie is; tijdens de ontbranding is het vele malen meer.

bougie, nou dat ziet er uit als eentje waar de rekken mee vol liggen; wat is je probleem?? lekt hij langs de bougie naar buiten?? Zo ja, bougie uitdraaien, zitting en draad in de kop goed schoonmaken en inspecteren. Waarschijnlijk gescheurd. Als het alleen een rotgetrokken draad is zijn er reparatiemogelijkheden zonder de kop te demonteren.

poppekast (0) PRO, 15 jaar geleden

compressie tussen de 8 en de 12 bar bij een benzine dit wordt gedaan door een bougie eruit te draaien en daar de compreesiemeter op te zetten dan moet een ander de auto starten (wel zorgen dat de ontsteking is uitgeschakeld ivm vonkvorming )

maar wat is precies het probleem met de bougies

CARS&MOTORS (0) PRO, 15 jaar geleden

lijkt een nieuw

johndoornbosch (0) PRO, 15 jaar geleden

die zit er niet helemaal in zo te zien.

Martina (0), 15 jaar geleden

Hoi allemaal,

Om het verhaal met de bougies enigszins objectief te houden, heb ik in eerste instantie niet gezegd wat het probleem was.
Maar ik had op een andere site een uitgebreide discussie over de manier waarop alle vier de bougies er op deze manier waren ingedraaid.
John's mening heb ik ook verdedigd, maar er waren een paar mensen, die beweerden, dat deze bougies er voor 100% goed in zaten.
Ik heb toen gezegd, dat ik deze foto zou voorleggen aan de deskundigen op VW gebied en die mening zou terugkoppelen.
Dit laatste leek me het eerlijkst.
Ik vermoed vast wel, dat er nog wat meer reacties gaan komen, dus ik wacht nog heel even voordat ik de site weer bezoek.
Tot nu weer erg bedankt mensen.

Met vriendelijke groet Martina

audia4 (0) PRO, 15 jaar geleden

doe eens het nummertje van deze bougie, is het wel het juiste type?? (ze zijn er met een soort conisch afdichtvlak en met een soort pakkingring; de laatste is voor vw geschikt)

CARS&MOTORS (0) PRO, 15 jaar geleden

ik zou zeggen
rij langs en laat t maar eens zien
en vertel dan de uitkomst hier en op dat andere forum maar
net wat harry dok schrijft
je kan zo weinig zien /zeggen
dan zal je de bougie er uit moeten halen en inspecteren op type/montage/beschadiging(ook van de schroefdraad in de kop)
pas dan kan er vind ik een eerlijk oordeel worden gegeven

harnak (0), 15 jaar geleden

voor mij is het ringetje niet ingedrukt dus zit niet vast of hier moet een conische bougie in maar kunje goed zien als de bougie er uit is.

CARS&MOTORS (0) PRO, 15 jaar geleden

deze kan je zo niet zien
het gat ligt iets verzonken
daardoor kan je de ring niet zien

ricky (0) PRO, 15 jaar geleden

Dopje bovenop ontbreekt hahaha.

CARS&MOTORS (0) PRO, 15 jaar geleden

t is geen ei ricky
maar een bougie

audia4 (0) PRO, 15 jaar geleden

ik ga met ricky mee, het doppie is idd weg, heb je bij een vw eigenlijk altijd nodig......

ATi-VR6 (0), 15 jaar geleden

Bougie zit er goed in...

waar je tegen aan kijkt is zie plaatje

[url=http://www.postimage.org/image.php?v=gx1...][img]http://www.postimage.org/gx1peatJ.jpg[/img][/url]

Martina (0), 15 jaar geleden

Hoi allemaal,

Bedankt voor jullie medewerking, het was echt een serieuze vraag, die misschien bij sommige van jullie als dom overkomt, maar daar is deze site toch voor bedoeld?
Vragen stellen aan die, die deskundig zijn.

Groetejs Martina

CARS&MOTORS (0) PRO, 15 jaar geleden

waarom die vraag
wat is het idee cq probleem volgens jou

koert_ahja (0), 15 jaar geleden

Hoe komt die vetzakkerij rondom dat gat; heb je geen motorkap dan?
Is dit een GU-blok (een 1.8, 66kW, met carbu)?
Aan de vloeibare pakking te zien is 't gat in je mooie alu motorblokje inderdaad aardig verkakt geweest.
Ik meen me te herinneren dat de bougies van die 1.8 mee verzinken met ring en al (dus niet conisch; dit lijkt een conisch type??).

En persoonlijk vind ik dat je rondom 't gat schoonmaakt alvorens er een nieuwe bougie in te steken... foei.

bosma_s (0), 15 jaar geleden

kan nooit goed afdichten

Martina (0), 15 jaar geleden

Hoi allemaal,
Maar in dit geval even speciaal voor Cars en motors; ik ben in mijn berichtgeving toch duidelijk genoeg geweest, deze discussie speelde zich af op een ander forum en ik heb toen de stelling ingenomen, dat deze bougies er niet goed (diep genoeg) inzaten. Niet meer en niet minder, ik kan ook met deze auto niet langs komen, omdat het mijn eigen auto niet is.
Heb toen ook eerlijk gezegd, ik leg het wel voor aan deskundigen en die vind je over het algemeen op problemcar.
Niet om iemand hier ook maar iets tekort te doen hoor, maar ik heb het commentaar van Paul een beetje gemist, waarschijnlijk vindt hij dit het sop de kool niet waard.
En in principe heeft hij dan nog gelijk ook, maar neemt niet weg, dat ik met de diverse commentaren toch wel iets verder ben gekomen, ware het niet, dat ook hier de meningen (soms) ver uit elkaar liggen.
Laten we dit topic maar sluiten, nogmaals voor jullie allen erg bedankt.

Groetjes Martina

Hans4037 (0) PRO, 15 jaar geleden

Laten we dit topic maar sluiten, nogmaals voor jullie allen erg bedankt.

Bij deze gedaan.

Hans

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.