close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Golf IV: Vreemd bonkend geluid als ik gas ineens loslaat onder het rijden

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.4 16v

Hallo allemaal,
Als we wegrijden in eerste versnelling en trekken op en ik laat dan het gas ineens los , dan hoor en voel ik een bonkend geluid en zie ook dat mijn stuur dan even een klein stukje van links naar rechts draaid.
Heb beide zijden even opgekrikt zodat de voorwielen even vrij van de grond zijn , maar voel geen speling bij de wielen
Ik dacht eerst dat er iets los zat van de ophanging van het blok , want het voelde net aan of het blok heen en weer kantelde.
Maar heb de motorkap even open gedaan , en kan het blok dus niet kantelen en voel geen speling.
Mocht iemand tips hebben waar ik naar kan gaan kijken , alle tips zijn van harte welkom.

M.vr.gr Klaas

Geplaatst door

zarras (0)

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

controleer de motor steunen of ze wel vast zitten.
is niet een keer de distributiriem vervangen ze willen nog wel eens het draad eruit draaien en dan gaat de boel los of ze monteren geen nieuwe bouten.
is dit goed controleer dan onder de wagen de reactie arm aan de motor in het midden.


groetjes jan.

jan T 150
badge vip badge

14 jaar

Hallo Jan,
Bedankt voor de snelle reaktie op mijn probleem.
De distributieriem was net vervongen toen wij hem van een particulier kochten.
Zal morgen gaan kijken of ik die motorsteunen zo kan vinden en kijken of dat los zit.
Zit die reaktie arm aan de voorzijde of achterzijde van het blok?

M.vr.gr Klaas

zarras 0

14 jaar

de motor steun aan de rechter zijde van af het stuur gezien moet je goed controleren op goed vast zitten.
en die reactiestang zit midden onder de wagen.

groetjes jan.

jan T 150
badge vip badge

14 jaar

Ben net al even in het donker op de parkeerplaats geweest en met een zaklantaarn gezocht naar die motorsteun , heb deze geloof ik gevonden , zal morgen alle bouten controleren of ze wel goed vast zitten en zal gaan kijken of ik die reaktie arm onder aan de motor kan vinden en kijken of ik daar iets aan kan vinden, ik laat morgen wel even een berichtje achter hoe het is afgelopen.

M.vr.gr Klaas

zarras 0

14 jaar

prima ik les het maandag wel.

groetjes jan.

jan T 150
badge vip badge

14 jaar

Ik heb gisteren alle bouten van de motorsteun aan de rechterzijde en linkerzijde gecontroleerd , maar daar zat niets los.
Toen heb ik de auto iets opgekrikt om die reaktiearm te controleren , maar daar was ook niets van los.
Mocht je nog wat tips hebben , alles is welkom.

M.vr.gr Klaas

zarras 0

14 jaar

Misschien de draagarmrubbers versleten.(de ronde aan de achterkant).
Of de centrale moer zit los van de aandrijfas of speling in stuurkogel of fuseekogel of speling in de toplagers boven de schokdemper.
Controleer dat eens.

ricky 10
badge

14 jaar

controler dan ook eens hou het met het flecibelstuk van de uitlaat zit als die er slap wordt kan dat ook geluid geven.

groetjes jan.

jan T 150
badge vip badge

14 jaar

motor steunen nogmaals controleren. je heb wel een tweede persoon nodig om te kijken.
Motorkap los. handrem vast. auto starten. eerste versnelling en speel met de koppeling. Dat wil zeggen laat deze zover op komen dat je niet wegrijd of motor af laat slaan. De tweede persoon kan dan zien of de motorsteunen en met name de voorste steun wil nog wel eens stuk zijn.

jorini 0

14 jaar

Hallo allemaal,
Ik zal vanmiddag nog even proberen wat jorini hierboven uitlecht.
Ik dacht dat ik alle rubbers goed had bekeken , maar heb 1 rubber
vergeten goed te bekijken en dat was het achterste rubber van de rechter draagarm {Waar ricky het over heeft}
Die ziet er wat vreemd uit , net of de rubber er bovenuit wil kruipen , zit ook geheel niet meer op zijn plaats.
Lijkt ook net of het rubber los is van de bus waar het normaal toch aan vast zit gevulcaniseerd.
Heb gelijk maar beide rubbers van de rechter draagarm opgehaald en zal deze zaterdag gaan vervangen
Ik las dat de draagarm eronderweg moest om de rubbers er uit te persen.{we hebben een pers op het werk}
Zal zaterdag eens gaan kijken hoe de draagarm eronderweg moet.

M.vr.gr Klaas

zarras 0

14 jaar

Dit zou je probleem kunnen zijn,maar let op,deze rubbers hebben een inbouwstand.Je ziet een stip op de draagarm en een peil op het rubber (of andersom) deze moeten tegenover elkaar staan en je hebt in het rubber een lange gleuf en een korte,dit moet ook weer precies gemonteerd zijn zoals de oude nu ook gemonteerd zijn,als je dat niet doet dan trekt je auto naar 1 kant toe tijdens rijden en remmen en gasgeven.
Zoek even op de site,dit is al eens besproken en er staat ook ergens een afbeelding van.

ricky 10
badge

14 jaar

Die afbeelding had ik gevonden en ook nog foto's op internet.
Heb gisteravond op het werk de rechter draagarm rubber vervongen
toen ik de draagarm wegpakte , viel rubber en kernbusje zo op de grond
en de behuizing van het rubber zat nog in de draagarm , was dus echt nodig !!
en het bonken was vrijwel weg en stuur bewoog ook niet meer heen en weer.
Toen ging ik even kijken naar de linker draagarmrubber en kon draagarm op en neer bewegen
maar rubber stond stil , dus deze ga ik volgende week nog even vervangen.
Dus probleem is gevonden en opgelost.

Iedereen bedankt voor de tips en het meedenken.

M.vr.gr Klaas

zarras 0

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.