Ik zit met een raar probleem. Het gebeurd dat bij remmen op lage snelheid de ABS in werking treed, terwijl dit niet nodig is. Als dit gebeurd, dan reageert het rempedaal nadien niet meer goed. Ik moet het pedaal dan telkens veel verder indrukken voordat de auto gaat remmen. Enige oplossing om terug een goed werkend pedaal te hebben is pompen op het pedaal en hard het pedaal blijven ingedrukt houden terwijl de motor stationair draait. Daarna werkt het rempedaal terug prima. Dagenlang. Tot wanneer de ABS nog eens in werking gaat. Auto is bij de dealer geweest, geen storingen aanwezig. Enkel een lekkende remklauw vastgesteld. Die is vervangen, maar het probleem blijft.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Hoi,
Ik heb ook problemen gehad met de remdruk, weliswaar niet volledig hetzelfde als jij, niets hielp tot ik mijn religie volledig vervangen heb, het zou kunnen dat gewoon de 4 wielen ontluchten ook helpt, maar ik dacht ben nu toch bezig ik vervang ze compleet, sindsdien geen problemen meer gehad, nu ongeveer 15.000lm geleden
Ik contacteer de dealer morgen nog maar een keer om de remolie te laten vervangen dan.
Het is het proberen nog waard. Grote kosten wil ik niet meer doen aan de auto gezien de leeftijd.
Het is echt vervelend dat het probleem zich zo wisselend voordoet.
Je kunt tijdens 1 rit 10 keer remmen waarbij het goed gaat, de 11 de keer gaat het fout. Je voelt de rem nog "iets" doen wanneer je het rempedaal indrukt maar dan heb je geen rem meer tot wanneer het pedaal ongeveer halverwege zit. (soms ook nog verder) Daar remt hij dan wel goed.
Het kan dan zijn dat het pedaal dagenlang tot halverwege gaat voordat de wagen remt, plots werkt het dan ook terug normaal en heb je remkracht zodra je aan het pedaal komt. Het was pas na een tijdje dat ik doorhad dat het abs systeem er iets mee te maken lijkt te hebben.
Het abs lampje heb ik nog nooit zien branden ( behalve bij het aanzetten van het contact natuurlijk). Het lampje gaat ook niet aan wanneer de abs in werking treed. De remdruk is zo wisselend dat het gevaarlijk wordt. Je weet nooit vooraf hoe ver je het pedaal zal moeten indrukken om te kunnen stoppen. Soms 2 cm, soms 15 cm. Erg lastig. Vandaag kreeg ik trouwens ook met pompen bij stationair draaien de remdruk niet terug goed.
grts
5 jaar
Het bleek een defect ABS systeem te zijn. Gezien de leeftijd van de auto en de hoge herstelkosten laten we het niet meer maken.
5 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.
5 jaar