close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Golf III : vrije slag koppeling?

Bouwjaar: 1992, Brandstof: Benzine, Motorcode: AAM

Hallootjes,vanochtend het koppelingspedaal op de bodem.De metalen delen bij het gaffelrubber zijn verdwenen.
Zelf wat gefabriekt om thuis te komen maar nu grijpt de koppeling hoog aan.
In z'n 5 met handrem zowel als in z'n achteruit slaat de motor af bij op laten komen van het pedaal dus volgens mij geen slip.
Staat het druklager nu net als bij met het voetje op de koppeling tijdens het rijden?
Groetjes Robert

Geplaatst door

kawarobot (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Robert je hebt een zelfstellende koppelingkabel en om nu nog zo'n mankement voor te zijn LAAT een nieuwe monteren compleet met borg en blokjes, de boel is niet voor niets los geschoten. Succes.

Punt 50
badge

14 jaar

De metalen delen ? Bedoel je het plaatje dat de kabel 'borgt' ? Die verlies je normaal ook niet zomaar..

Even kijken waardoor dit ontstaan is en zonodig de kabel ook vernieuwen, dan grijpt de koppeling weer aan zoals eerst..

Gr Stefan

stefan84 0

14 jaar

Hoi Stefan,ik bedoelde idd de plaat waar het rubber invalt en de borgplaat voor het uiteinde van de kabel.
Net nieuw besteld en werkplaatschef zegt zelfstellend dus kabel is nog goed!
Kan me voorstellen dat na verloop van tijd de rek er uit kan raken maar dan breekt hij toch gewoon?
Eerst kapot dan vernieuwen!Vanaf stilstand in de 2 en starten en de rest met tussengas kom je ook een eind:-)
Maar m'n vraag was eigenlijk of het druklager nu constant aangedrukt word?Is nog steeds de zelfstellende kabel toch?
Groeten Robert

kawarobot 0

14 jaar

Robert,

Het stellende mechanisme in de kabel kan ook kapot zijn en zo je probleem veroorzaken, dus wat die chef zegt klopt ook niet helemaal, of ben het er niet mee eens..

Wat is zijn mening er dan over ?

Die kabels gaan wel vaker kapot, en deze vervangen is een stuk goedkoper dan de bak eraf halen om de koppeling te vernieuwen, en hopen dat het probleem erna niet meer terug komt.

Het druklager word niet echt aangedrukt nu, je hebt altijd wel een kleine speling.

Gr Stefan

stefan84 0

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.