Hoi allemaal,
Vanuit het snikhete Portugal, een vraagje aan onze deskundigen.
Wij horen van diverse mensen net zoveel verschillende manieren om de compressie te meten.
Die zegt alle bougies eruit, bobinekabel lossen, gasklep open compressie apparaat in bougiegat en starten tot de lijn naar beneden gaat.
De ander zegt weer, één bougie eruit en het bovenstaande ook doen.
Weten jullie hoe??
Bij voorbaat weer erg bedankt.
Groetjes Martina
Geplaatst door Martina (0) , lid sinds 15 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
8 Reacties
De student (0), 13 jaar geleden
De bougies worden verwijdert om een groot starttoerental te hebben(gasklep moet open,anders komt er geen lucht in de cilinder)Wat zoek je met die meting?
Martina (0), 13 jaar geleden
Hoi Student,
We hebben de mogelijkheid een andere (tweede cabrio te kopen), dit is een mooie eerste indruk van de motor.
Bedankt voor je reactie.
Groetjes Martina
oldford (0) PRO, 13 jaar geleden
Misschien wel zo slim om tijdens de meting de injectie uit te schakelen. Anders komt er overal benzine uit.
Zekering eruit, ecu los, benzinepomp los, of injector-stekker(s) los. Mogelijkheden genoeg.
Theo Sparenburg (10), 13 jaar geleden
Meting liefst uitvoeren bij warme motor. Bij elke meting proberen de motor een gelijk aantal omwentelingen te laten maken.
vr.gr. Theo Sparenburg
stefan84 (0), 13 jaar geleden
Inderdaad,
Makkelijk is om alle bougie's te verwijderen, ECU even los maken bv, compressie meter erin, gasklep open en start tot de meter niet meer verder gaat.
Herhaal het bij alle 4 de cilinders..
Zorg wel dat de motor normaal rond draait, dus met een goede accu erin anders klopt de meting niet.
Je kan erna even de waardes opschrijven, zijn ze goed, dan niks aan doen, zijn ze wat lager en / of wijken ze af, giet dan een scheutje olie in de cilinder en meet opnieuw, word de druk nu een stuk hoger, dan dichten de zuigerveren niet goed meer af, blijft de druk gelijk, dan kan het in de kop ( kleppen ) zitten.
Gr Stefan
Martina (0), 13 jaar geleden
Hoi Kanjers,
Allemaal weer heel erg bedankt voor deze duidelijke uitleg.
Zoals ik al eerder schreef, je leert hier op deze site ontzettend veel en jullie zijn nooit te beroerd om even te helpen, echt grote KLASSE.
Groetjes Martina (43 graden hier)
stefan84 (0), 13 jaar geleden
Vergeet problemcar nu even Martina en geniet van het weer het water en uiteraard de vakantie! :-)
Gr Stefan
Hans4040 (325) PRO, 13 jaar geleden
[quote=Martina]Hoi Kanjers,
Zoals ik al eerder schreef, je leert hier op deze site ontzettend veel en jullie zijn nooit te beroerd om even te helpen, echt grote KLASSE.
Groetjes Martina (43 graden hier)[/quote]
Bedankt voor het compliment; Het problemcarteam en de forumleden waarderen dit ten zeerste !
Fijne vakantie,
mvg, Hans
Moderator Problemcar