Ik heb hier een golf 3 1.9 TDI staan die niet meer wil aanslaan na vervanging van de motor.
Distributie staat op tijd nokkenas geblokkerd met gereedschap pomp gebklokeerd met demontage en montage tandwiel is niet los geweest van de pomp.
Krukas staat ook op tijd markering op vliegwiel gebruikt.
Er komt diesel uit de leidingen maar hij wil niet aanslaan.
Met een beetje start piloot slaat hij direct aan
Kan het zijn dat de klepstoters een probleem geven deze zijn niet leeg geduwd voor montage.
Of heeft iemand een ander idee?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
heb je de leerwaarde uit de pomp gewist want dat kan ook schelen.
groetjes jan.
Auto start inmiddels er komt geen spanning op de afsluiter te staan.
Als ik hier zelf spanning opzet dan start hij direct.
Maar laat ik hem dan lopen met een aparte spanningsdraad van de accu naar de afsluiter dan heb ik binnen op het dashboard heleemaal niks dat werkt alleen het voorgloeilampje blijft knipperen
Zet ik de auto gewoon op contact dan werkt het dashboard normaal maar zodra ik hem start valt alles uit en begint het voorgloei lampje weer te knipperen.
Iemand een idee waar dit aan kan liggen.
en hij geeft een foutcode voor de brandstof afsluiter.
De orginele stopsolenoide was toch niet met 3 draden omgeven met een ijzeren harnas.
14 jaar
Begin eens met hem uit te lezen, dan kom je er zo achter waarom dat voorgloei lampje knippert..Een teken dat er iets aan de hand is / storing in de ECU staat..Wellicht ben je dan ook zo achter het probleem.
14 jaar
Ben inmiddels verde en het probleem lijkt in de grote connector te zitten in de kabelboom tussen de motor en de rest van de kabelboom in bedoel de grote ronde connector maar nu is mijn vraag hoe krijg ik dat ding uit elkaargedraaid?
Heb al van alles geprobeerd.
[quote=jossnijder]Ben inmiddels verde en het probleem lijkt in de grote connector te zitten in de kabelboom tussen de motor en de rest van de kabelboom in bedoel de grote ronde connector maar nu is mijn vraag hoe krijg ik dat ding uit elkaargedraaid?
Heb al van alles geprobeerd.[/quote]
middelste ring draaien (lijkt of ie vast zit maar moet je goed door drukken) en dan "klik" los
kijk ook naar relais 119
Ben voorzichtig met het plastic, dat breekt snel, ook de kleine pinnetjes niet scheef duwen.
Hoe ben je er nu achter gekomen dat het in de ronde stekker zit ?
Heb je hem al uitgelezen ?
14 jaar
Dat het plastic snel kapot gaat heb ik ondervonden de stekker is dwars doormidden gebroken en nog niet uitelkaar. Wat blijkt achteraf daar heeft ooit eens iemand een paar druppels lijm ingedaan.
Dat ging dus nooit meer uit elkaar.
Maar ik ben er achter gekomen door alle kabels van de motorregeleenheid naar de componenten door te meten.
En alle metingen waren goed tot voor de stekker en na de stekker miste ik er een paar.
Dus bleef alleen de stekker over.
Ik heb de stekker er toen maar tussen uit geknipt en alle kabels aan elkaar gesoldeerd.
En wat blijkt hij start direct bij de eerste slag.
Auto uitgelezen hij gaf alleen aan motorregeleenheid geblokkeerd.
Voor de rest geen foutcodes.
Allemaal bedankt voor het meedenken.
Bedankt voor de feedback!
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar